آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری «فردا» در قم برگزار شد

آيين افتتاحيه جشنواره فرهنگي هنري «فردا» در قم برگزار شد

آیین افتتاحیه چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری «فردا» امروز همزمان با روز بزرگداشت حافظ در سالن اجتماعات دبیرستان فرزانگان قم برگزار شد.

به گزارش نما ، آیین افتتاحیه چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری «فردا» با حضور مسئولانی از اداره کل آموزش و پرورش استان قم، روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان و جمعی از مدیران مدارس و معلمان و دانش آموزان برگزیده برگزار شد.

در این آیین، ناصر حمزه‌ای معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی اظهار کرد: همه ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌توانند تربیت انسان متعادل را تقویت کنند، اما ساحت‌های تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی و تربیت زیبایی شناختی و هنری نسبت به هم بسیار نزدیک و در این زمینه اثرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه تربیت زیبایی شناختی و هنر کانال ورود به مباحث اخلاقی است، افزود: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های اخلاقی در مسیر تربیت اجتماعی، بهره بگیریم، هیچگاه دچار آسیب نمی‌شویم و یقینا تقویت هنر در دانش آموزان، موجب ایجاد شخصیتی سالم و قوی برای آنان خواهد شد.

حمزه‌ای ادامه داد: دنیای غرب، هنر را در خدمت سرمایه به کار می‌گیرد اما ما باید هنر را در چارچوب موازین اسلامی استفاده کنیم تا شاهد تربیت دانش آموزانی با شخصیت‌های موفق باشیم.

در ادامه، اکبر علی بابایی رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی با اشاره به اینکه عدد ۴۰، در فرهنگ ما مشتمل بر پیام ویژه‌ای است، عنوان کرد: امسال چهلمین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان «فردا» را برگزار می کنیم و عدد ۴۰ نشان‌دهنده پختگی و بلوغ یک جریان است.

وی افزود: طی سال های گذشته ۱۵۹ هزار نفر رشته در جشنواره فرهنگی هنری داشتیم و اگر توانستیم رتبه های خوب کشوری کسب کنیم، قطعا نتیجه دقت نظر و ریزبینی داوران و تذکرات آنها و نیز تلاش مربیان بوده است.

علی بابایی تاکید کرد: سال گذشته در جشنواره فرهنگی هنری، رشد ۸۰ درصدی و در پرسش مهر، رشد ۶۰۰ درصدی رتبه‌های کشوری را داشتیم و امیدواریم امسال بتوانیم شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه باشیم.

در این آیین، اعظم سعادتمند معلم برگزیده کشوری جشنواره معلمان هنرمند در سال گذشته شعر خود را با مضمون امام رضا(ع) قرائت کرد.

همچنین محمدمهدی مومنی عظیمی، دانش آموز برگزیده استانی در چهار رشته مسابقات فرهنگی هنری در سال گذشته و برگزیده کشوری، تجارب و علل موفقیت خود را بیان کرد.

حدیثه گایینی مقام اول کشوری رشته سفال و دانشجوی سال اول رشته هنر دانشگاه تبریز نیز نکاتی را در مورد مسابقات یادآور شد.

در پایان، پوستر چهلمین جشنواره فرهنگی هنری «فردا» با حضور داوران مسابقات فرهنگی هنری و سایر مسئولان حاضر، رونمایی شد.

همچنین در حاشیه مراسم، نمایشگاهی از آثار برگزیده دانش آموزان طی سال های گذشته و کتب منتشر شده در این زمینه، از سوی اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان قم برپا شد.

ایسنا 

۱۴۰۰/۷/۲۱

اخبار مرتبط