چند نكته بهداشتی برای حضور در مدرسه

عکس خبري -چند نکته بهداشتي براي حضور در مدرسه

یك متخصص پوست گفت: دانش آموزان باید بر شستشو و ضدعفونی كردن دستهایشان در دوران كرونا مداومت داشته باشند.



به گزارش نما، لیلا شیربیگی، متخصص پوست و مو و طب ایرانی در مورد اهمیت شستشو و ضدعفونی کردن دست کودکان به ویژه در مدارس، اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در دوران کرونا، کودکان باید بیشتر از قبل توجه به ضدعفونی کردن و شستشوی مداوم دست هایشان داشته باشند زیرا به دلیل ارتباطشان با همسالان و معلمان خود و همچنین ارتباط مستقیم با سطوح مختلف، بیشتر از قبل، امکان آلوده شدن آن‌ها وجود دارد. تاکید ما این است که کودکان حتماً و به صورت مکرر از ضدعفونی کننده‌های دست استفاده کنند.

شیربیگی گفت: ممکن است به دلیل استفاده مداوم از مواد شوینده و یا ضدعفونی کننده‌ها پوست دست کودکان دچار خشکی بشود، توصیه ما این است که در این موارد کودکان از صابون‌های گلیسیرین دار یا صابون‌های حاوی کرم برای شستشوی دست هایشان استفاده کنند تا چربی پوست دستشان کمتر از بین برود. همچنین کودکانی که از خشکی بیش از اندازه پوست رنج می‌برند، می‌توانند از پمادهای حاوی وازلین استفاده کنند و در صورت خارش زیاد پوست دست می‌توانند از مخلوط کردن وازلین با روغن بادام شیرین و روغن بنفشه بهره ببرند.


شیربیگی ادامه داد: به منظور مخلوط کردن این روغن‌ها با وازلین بهتر است خانواده‌ها از هر کدام از روغن‌های بنفشه و بادام شیرین به میزان ۱۵CC استفاده کنند و داخل ۵۰CC وازلین بریزند تا کودکان قبل از رفتن به مدرسه دست‌های خود را چرب کنند و در مدرسه نیز پس از شستشوی دست می‌توانند از این مخلوط استفاده کنند.

این متخصص طب ایرانی بیان کرد: برخی از کودکان از چربی وازلین استقبال نمی‌کنند. پیشنهاد ما به آن‌ها استفاده از مخلوطی از روغن بادام شیرین با کرم‌های پایه است. همچنین کرم‌های حاوی گیاه بابونه و یا گل همیشه بهار به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضدخارش بودن در درمان اگزمای پوست دست بچه‌ها موثر هستند.

او گفت: اگر پوست دست بچه‌ها بسیار خشک است باید از کرم‌های حاوی اوره استفاده شود. اوره یک لایه بردار ملایم و مرطوب کننده بسیار مناسب است و با درصدهای مختلف در بازار یافت می‌شود و متناسب با مشکلات احتمالی پوست بچه‌ها می‌توانیم از این کرم‌ها استفاده کنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۰/۸/۴

اخبار مرتبط