واكنش نداجا به بسته شدن تنگه هرمز

سخنگوی رزمایش تخصصی ولایت 91 در واكنش به خبر رسانه های غربی درباره بستن تنگه هرمز در حین رزمایش گفت: اعلامیه های ارتش به كشتی های تجاری و نظامی برای عدم آسیب دیدن این كشتی ها در طول مدت زمان برگزاری رزمایش است.

به گزارش نما به نقل از مهر، امیررستگاری در مورد واکنشهای رسانه های غربی در مورد اخطارهای ارتش در طول رزمایش به کشتی های خارجی بیان داشت: ارتش هیچگونه اخطاری نداده است . در زمان برگزاری هر نوع رزمایش نظامی برابر عرف بین المللی اعلامیه هایی باید برای آگاهی کشتی های عبوری ارسال شود تا از هر گونه آسیب دیدگی احتمالی جلوگیری شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش در همین راستا در زمان برگزاری رزمایش اعلامیه هایی در فرکانسی که برای همه کشتی ها قابل شنیدن باشد به کشتی های عبوری تجاری و نظامی محدوده رزمایش اعلام می شد تا در زمانهای خاص این کشتی ها در این محدوده با احتیاط تردد کنند.

وی اظهارداشت: این اعلامیه ها برابر با عرف بین المللی برای عدم آسیب دیدگی و تامین امنیت کشتی های تجاری و نظامی در ساعات خاصی که رزم نظامی در حال برگزاری است صادر می شود.

برقراری امنیت پایدار منطقه صرفا با همکاری کشورهای همسایه ممکن است

امیر دریادار رستگاری در مورد اینکه بسیاری از رسانه های غربی این رزمایش را نوعی تمرین برای بستن تنگه هرمز بیان کرده اند، اظهارداشت: نیروی دریای ارتش هر ساله برای آمادگی بیشتر و ارزیابی توانمندی دفاعی و رزمی در محدوده آبهای سرزمینی ایران و آبهای آزاد اقدام به برگزاری رزمایش می کند.

وی افزود: اینگونه رزمایش ها برای نشان دادن توانمندی ایران در برقراری امنیت پایدار در تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند و دریای عمان است.

سخنگوی رزمایش تخصصی ولایت 91 برقراری امنیت منطقه و پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه را از اهداف مهم رزمایش نیروی دریایی ارتش بیان کرد و گفت: برقراری امنیت پایدار در خلیج فارس، دریایی عمان و شمال اقیانوس هند صرفا با همکاری و اتحاد کشورهای منطقه امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: رزمایش ولایت 91 با هدف نشان دادن توان دفاعی و رزمی نیروی دریایی ارتش در ایجاد امنیت پایدار منطقه در حال برگزاری است.

۱۳۹۱/۱۰/۹

اخبار مرتبط