رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

دیگر كوتاه نمی آییم!

عکس خبري -ديگر کوتاه نمي آييم!

رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جمع‌بندی ما این است كه اگر اصلاح ساختار بودجه در نظام اقتصادی كشور عملیاتی شود این تغییرات می‌تواند به ما در مدیریت حوزه تورم ، كسری بودجه ، افزایش پایه پولی و افزایش حجم نقدینگی كمك كند.


محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به اصلاح ساختار بودجه، بیان داشت: ما در ارتباط با وضعیت کسری بودجه در سال ۱۴۰۱ باید حتما تصمیماتی را اخذ کنیم که متفاوت با بودجه‌های سال‌های قبل باشد و طبیعتاً شرایط جدید را تغییر دهد و ریل گذاری تصمیمات در ساختار بودجه عوض شود.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه در دستور کار مجلس و دولت است، ادامه داد:ضمن اینکه ما در تلاشیم تا آئین نامه داخلی مجلس را پیرو نحوه رسیدگی به بودجه تغییر دهیم و به زودی این موضوع در مجلس بررسی خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده تصورم این است که اتفاقات مثبتی در رابطه با بودجه رقم خواهد خورد و خروجی این اتفاقات مثبت طبیعتا بر روند پیش بینی‌های اقتصاد ایران اثر خواهد گذاشت.

پورابراهیمی تاکید کرد: جمع‌بندی ما این است که اگر اصلاح ساختار بودجه در نظام اقتصادی کشور عملیاتی شود این تغییرات می‌تواند به ما در مدیریت حوزه تورم ، کسری بودجه ، افزایش پایه پولی و افزایش حجم نقدینگی کمک کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید روند افسارگسیخته که در دولت یازدهم و دوازدهم در بحث استقراض از بانک مرکزی، افزایش پایه پولی و حجم نقدینگی و آثار تورمی شاهد بودیم و هیچ ارتباطی با تحریم‌ها نداشت را متوقف کنیم.

وی با اشاره به توافق صورت گرفته بین کمیسیون اقتصادی و مسئولین سازمان برنامه و بودجه اظهارداست: پیرو این جلسه توافق شد که دولت سیزدهم لایحه بودجه ۱۴۰۱ را با اصلاحات ساختاری تقدیم مجلس کند البته مجلس هم در این باره دیگر کوتاه نمی‌آید.

۱۴۰۰/۸/۵

اخبار مرتبط