با حضور در وزارت امور خارجه؛

وزیر خارجه تركیه با امیرعبداللهیان دیدار كرد

عکس خبري -وزير خارجه ترکيه با اميرعبداللهيان ديدار کرد

وزیر امور خارجه تركیه با حضور در وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان، دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش نما، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه که به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) ۲۴ آبان ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان قرار گرفت.

وزرای خارجه پس از آن بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

این نخستین سفر چاووش اوغلو به تهران در دوران وزارت خارجه امیرعبداللهیان است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به سفر امروز وزیر خارجه ترکیه به تهران عنوان کرد: وی قرار است علاوه بر دیدار با حسین امیرعبداللهیان با رئیس جمهور هم دیدار و گفت‌وگو کند و گفت‌وگوها در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در این سفر که از قبل تنظیم شده بود، متمرکز خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره سفر چاووش اوغلو بیان کرد: تمرکز اصلی ما در این سفر پیگیری برخی توافقاتی است که از قبل بین دو کشور صحبت شده و تمرکز بر ارتقای روابط اقتصادی است و درباره همکاری‌های مرزی بحث خواهد شد و درباره برخی موضوعات منطقه ای مثل قفقاز جنوبی، وضعیت در شامات و افغانستان و موضوعات مورد علاقه دو طرف گفت‌وگو خواهد شد.

وزارت خارجه ترکیه دیروز در بیانیه‌ای، ضمن تایید سفر «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه این کشور به تهران برای دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی وی، در خصوص محور گفت‌وگوهای دو طرف توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، آنکارا اعلام کرد: در این سفر تمامی ابعاد روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر خواهد شد.

وزرای خارجه ایران و ترکیه اخیرا تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. در پی ابتلای حسین امیرعبداللهیان به بیماری کرونا، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه ۱۷ آبان ماه در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان، وضعیت سلامت و روند درمان وی را جویا شد و بهبودی عاجل او را مسئلت کرد.

امیرعبداللهیان با تشکر از اظهار لطف همتای ترکیه‌ای، ابراز امیدواری کرده بود که به زودی در تهران میزبان وی باشد.

۱۴۰۰/۸/۲۴

اخبار مرتبط