اختصاصی نما:

روی خوب تجمع اصفهانی ها!

عکس خبري -روي خوب تجمع اصفهاني ها!

اما تجمع دیروز مردم اصفهان چند نكته را به همراه داشت كه در خور توجه است نكته ی اول ایجاد تفكیك بین تجمع و اعلام مطالبات مردمی با اعتراض و اغتشاش بود و دومین نكته پوشش متفاوت رسانه‌ای این موضوع از سوی رسانه ملی بود

شیما احمدی- از صبح دیروز بود که هزاران تن از کشاورزان و مردم اصفهان در بستر زاینده رود تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود در زمینه ی احیای زاینده‌رود، رفع مشکلات آلودگی ، فرونشست و تعین تکلیف وضعیت کشت پاییزه خود شدند
تجمع کشاورزان اصفهانی در بستر خشک رودخانه زاینده‌رود از هفته گذشته آغاز شده بود اما صبح روز جمعه این تجمع با حضور گسترده ی اقشار مختلف مردم برپا شد.
کم‌بارشی، مدیریت غلط بیش از چهار دهه‌ای و برنامه‌ریزی‌های محلی به جای نگاه‌های بلندمدت ملی، باعث شد تا زاینده‌رود اصفهان خشک شود و کار کشاورزان اصفهانی را با مشکلات بیشماری رو به رو کند.
معاون اول رئیس‌جمهور در همان ساعات اولیه به تجمع دیروز واکنش نشان داد و در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به وضعیت نامناسب کشاورزان شرق اصفهان، گفت: «من شخصاً در جمع این عزیزان در شرق اصفهان حضور داشته‌ام و می‌دانم که وضعیت سختی داشته‌اند و به‌دنبال آن هستیم که به هر وسیله‌ای که هست و می‌شود، مشکل را برطرف کنیم. مخبر همچنین به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی دستور داد در اسرع وقت برای حل مشکل حوضه آبریز زاینده‌رود در سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد اقدام کنند.
وزیر نیرو هم در گفتگو با شبکه خبر گفت: «قرار شد، وزارتخانه‌ جهاد کشاورزی و وزارت صمت به‌صورت فعال در کنار وزارت نیرو وارد شوند تا شرایط مدیریت شود و آسیبی که متأسفانه کشاورزان منطقه دیدند به حداقل برسد. امیدواریم به فضل الهی در ماه‌های آینده بتوانیم این کمبودها را جبران کنیم».
اما تجمع دیروز مردم اصفهان چند نکته را به همراه داشت که در خور توجه است نکته ی اول ایجاد تفکیک بین تجمع و اعلام مطالبات مردمی با اعتراض و اغتشاش بود، دراین تجمع که با پخش آیات قرآن و سرود ملی کشورمان آغاز ‌شد کشاورزان خودشان میدان‌دار بودند و برای برنامه انتظامات معلوم کرده بودند تا کسی نتواند از مطالبات به‌حق آن‌ها سوءاستفاده کند. دومین نکته پوشش متفاوت رسانه‌ای این موضوع از سوی رسانه ملی بود .صدا و سیما اعتراضات مردمی را به صورت زنده پخش کرد و با معاون اول و وزیر نیرو، دو مسئولی که بیشترین ارتباط را با بحران آب زاینده‌رود داشتند ارتباط برقرار کرد و پیگیر مطالبات مردم شد. تا پیش از این چنین واکنش‌هایی نسبت به اعتراضات مردمی کمتر از سوی صدا و سیما رخ می‌داد.
بدون شک نگاه متفاوت مسئولان و شنیدن صدای کشاورزان و مردمانی که خواسته‌شان، احیای جریان دائمی زاینده‌رود است، در کنار نگاه بابصیرت و انقلابی کشاورزان و مردم اصفهان، می‌تواند زمینه توسعه هرچه بیشتر کشوری را فراهم کند که این روزها مورد هجمه اقتصادی قابل توجه دشمنان است.

۱۴۰۰/۸/۲۹

اخبار مرتبط