احمد دنیامالی در گفتگو با نما بررسی كرد؛

تاثیر افزایش نرخ سود بین بانكی بر بازار سرمایه/ رابطه رونق بورس با قیمت طلا

عکس خبري -تاثير افزايش نرخ سود بين بانکي بر بازار سرمايه/ رابطه رونق بورس با قيمت طلا

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت:نگه داشتن پول در بانك های ما متاسفانه هزینه های بالایی دارد این در حالی كه در دنیا خیلی این عدد پایین تر است بنابراین ما اعتقاد داریم كه هر اقدامی كه پایه پولی كشور را تضعیف و هر اقدامی كه باعث شود تا در بازار مالی و پولی دچار افزایش نقدینگی شویم ، اقدام غلطی است و باید مشكلات از پیش رو برداشته شود.

احمد دنیامالی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی "نما" با اشاره به شرایط بازار سرمایه و مشکلات پیرامونی این بازار اظهار داشت: وقتی ما در این بازار اعتماد سازی و منابع مردم را جمع آوری می کنیم و همچنین وقتی دولت در این بخش وارد میدان می شود دیگر باید به وعده های خود عمل کند.

وی با بیان اینکه دولت در جریان ورودش به بازار سرمایه وعده می داد که سهام های عرضه شده به طور متناسب افزایش خواهد یافت، گفت: از این رو وقتی برخی‌ها احساس می‌کنند در این بازار ضرر کردند طبیعتاً دولت باید با تدابیری رونق را به بازار بازگرداند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: زمانی که شاخص بورس با سرعت زیادی بالا می رفت خیلی از ماها هشدار دادیم که این نرخ رشد، نرخ رشد کاذبی است لذا در هرجایی اگر سرعت نرخ‌های رشدمان معقول و منطبق با جریان مالی و پولی کشور نباشد طبیعتا ما مشکلات دیگری پیدا خواهیم کرد.

دنیا مالی با بیان اینکه بخشی از کاهش رشدی که در بازار سرمایه رخ داد به دلیل افزایش های بی موردی بود که در این بازار نمود پیدا کرد، بیان داشت: در آن موقع هشدارهای لازم به مردم داده شد اما این بدین معنا نیست که ما به هر صورت درباره بازار بورس بی تفاوت باشیم لذا حتما دولت با ابزارها و ساز و کارهای موجودی که دارد می‌تواند این رونق را به بازار سرمایه بازگرداند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: رونق بازار بورس به نفع متعادل کردن بازار ارز و و بازار طلا خواهد بود.

دنیا مالی در ادامه با اشاره به تاثیر منفی رشد نرخ سود های بین بانکی بر بازار سرمایه اظهارداشت: نرخ سودهای بین بانکی اثرش متاسفانه اثر خوبی نیست و ما هم درباره این قضیه حرف داریم.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که نگه داشتن پول در بانک های ما متاسفانه هزینه های بالایی دارد این در حالی که در دنیا خیلی این عدد پایین تر است بنابراین ما اعتقاد داریم که هر اقدامی که پایه پولی کشور را تضعیف و هر اقدامی که باعث شود تا در بازار مالی و پولی دچار افزایش نقدینگی شویم ، اقدام غلطی است و باید مشکلات از پیش رو برداشته شود.


عضو کمیسیون عنران مجلس تاکید کرد: متاسفانه فاصله بین هزینه‌های جاری و سرمایه ای ما روز به روز عمیق تر می شود و این مسئله یکی از نگرانی‌های جدی ماست که ما را به سمت اوراق غرضه سوق داده و امیدواریم که با توجه به خبرهای خوبی که در زمینه حوزه اقتصادی می شنویم؛ چه در بحث فروش نفت و چه در بحث وصول مطالبات و منابع مان از کشورهای خارجی شرایط خوبی را در نیمسال دوم داشته باشیم.

۱۴۰۰/۸/۲۹

اخبار مرتبط