علی اكبر كریمی در گفتگو با نما:

دست‌های جهانی پشت رمز ارز‌هاست/ ریسك سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز بالاست

عکس خبري -دست‌هاي جهاني پشت رمز ارز‌هاست/  ريسک سرمايه‌گذاري در بازار رمزارز بالاست

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:از آن جایی كه بازار رمز ارز‌ها توسط مراجع رسمی پذیرفته نشده است و از طرف دیگر هیچ مكانیزم كنترل شفاف، قانونی و مشخص هم در مورد آن‌ها وجود ندارد، ریسك سرمایه گذاری در این زمینه بسیار زیاد است.

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «نما»، سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها و بی قانونی در این بخش، اظهار داشت: سرمایه گذاری مردم در خصوص رمز ارز‌ها ریسک بسیار زیادی دارد چرا که اولا موضوع رمز ارز‌ها در کشور ما هنوز به طور رسمی پذیرفته نشده است و هیچ مرجع رسمی به ویژه بانک مرکزی تاکنون مقوله رمز ارز‌ها را نپذیرفته است و به آن رسمیت نداده است.

وی بیان کرد: البته در بسیاری از کشور‌های بزرگ و مهم دنیا هم اینگونه است و رمز ارز‌ها توسط بانک‌های مرکزی آن کشور‌ها مورد رسمیت قرار نگرفته است و سرمایه گذاری مردم در زمینه رمز ارز‌ها و معاملات آن به صورت غیر رسمی انجام می‌شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دباره رمز ارز‌ها دو موضوع وجود دارد که باید از یکدیگر تفکیک شود؛ در وهله اول بحث سرمایه‌گذاری در زمینه دستگاه‌های تولید رمز ارز است که صرفاً یک کار تکنیکی است و شما از برق استفاده می‌کنید، دستگاه خریداری می‌کنید و با استفاده از برق، رمز ارز تولید می‌کنید و در ازای آن ارز مجازی به دست می‌آورید.

وی ادامه داد: اما گاهی اوقات افراد پول نقد خودشان را از جیب خود خارج می‌کنند و از طریق واسطه‌ها و صراف‌ها رمزارز‌ها را خریداری می‌کنند تا با این امید که رمز ارز‌ها گران‌تر شود و سود کنند. از آن جایی که بازار رمز ارز‌ها توسط مراجع رسمی پذیرفته نشده است و از طرف دیگر هیچ مکانیزم کنترل شفاف، قانونی و مشخص هم در مورد آن‌ها وجود ندارد، ریسک سرمایه گذاری در این زمینه بسیار زیاد است.

کریمی تاکید کرد: این موضوع یعنی خرید رمز ارز‌ها به امید افزایش قیمت آن و به فروش رساندن آن به قیمت بالاتر ریسک بسیار زیادی دارد و باید این موضوع مورد توجه مردم قرار گیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعضا مشاهده شده است که قیمت برخی از این رمز ارز‌ها به صورت سرسام آور رشد پیدا کرده است و بعد یکباره سقوط کرده است و بخش عظیمی از ارزش خود را از دست داده است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر کسانی که بازار رمز ارز‌ها را در اختیار دارند، افراد ناشناخته هستند که هیچ هویتی ندارند و صرفاً در فضای مجازی جولان می‌دهند و به هیچ نهادی هم پاسخگو نیستند.

کریمی اظهار داشت: ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه دست‌هایی در سطح جهانی پشت رمز ارز‌ها و مبادلاتی که در مورد آن‌ها صورت می‌گیرد و ارزش‌گذاری رمز ارز‌ها وجود دارد که ریسک‌های سنگینی را برای افراد می‌تواند در پی داشته باشد و همه باید در این زمینه با هوشیاری کامل عمل کنند.

۱۴۰۰/۹/۱

اخبار مرتبط