فولادمباركه و ذوب‌آهن چقدر آب مصرف می‌كنند؟

عکس خبري -فولادمبارکه و ذوب‌آهن چقدر آب مصرف مي‌کنند؟

نماینده ادوار گذشته اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان مصرف آب كارخانجات فولاد مباركه و ذوب‌آهن از زاینده‌رود ۵۰ درصد كاهش داشته است.

به گزارش نما، احمد سالک کاشانی، نماینده ادوار گذشته اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنج کاری در اصفهان جوسازی است. تقریبا قسمت جنوب اصفهان به سمت غرب، مرکز رودخانه زاینده رود است و این یعنی زمین‌های مردم با زاینده رود با تفاوت اندکی در یک سطح قرار دارد.


وی افزود: پیشتر سطح برنج کاری در استان اصفهان بسیار بالا بود، اما در حال حاضر کمترین برنج کاری در اصفهان انجام می‌شود. امروز بالاترین برنج کاری در استان خوزستان انجام می‌شود، بنابراین نباید دراین خصوص جوسازی کرد.

این نماینده ادوار گذشته اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیاری از بخش‌های کارخانه‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده و ربطی به الان ندارد. به علاوه این کارخانه‌ها ماشین نیستند که بتوان آن را هُل داد و جابه‌جا کرد. شرکت ذوب آهن حدود ۲۰ هزار پرسنل و فولاد مبارکه نیز چندین هزار پرسنل مشغول به فعالیت دارند. امروز که خدمت شما هستم، میزان مصرف آب آن‌ها از زاینده رود ۵۰ درصد کاهش دارد و بیشتر از پساب استفاده می‌کنند.

سالک درباره اولویت‌های لازم در خصوص تامین آب نیز گفت: اول باید آب شرب تامین شود. هدف میان مدت، «سامانه دوم آبرسانی» است که دولت باید به راه‌اندازی آن کمک کند؛ ۱۴ شهرستان تشنه آب هستند. آب مورد نیاز برای کشاورزی و باغات باید تامین شود در غیر این صورت باید خسارات آن طبق قانون و مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب پرداخت شود.

وی افزود: در بلندمدت هم انتقال آب به فلات مرکزی باید انجام شود. مهمترین راه حل هم طلب مغفرت و دعا از سمت مردم است البته ضعف مدیریت را نباید پای این مطلب گذاشت. با کمال تاسف به مردم مظلوم اصفهان که در نجات مردم خوزستان در جنگ تحمیلی پیشکسوت بودند و ۲۳ هزار شهید برای موارد اینگونه داده شد باید بگویم حق مردم اصفهان این نیست که اینگونه با آن‌ها برخورد شود. امیدوارم دولت سیزدهم بتواند جبران کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۰/۹/۳

اخبار مرتبط