محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار نما:

توجه به نخبگان آنها را به فكر ترك كشور نخواهد انداخت/ بها دادن به نخبگان كشور باید مورد توجه نهاد‌های علمی كشور باشد

عکس خبري -توجه به نخبگان آنها را به فکر ترک کشور نخواهد انداخت/ بها دادن به نخبگان کشور بايد مورد توجه نهاد‌هاي علمي کشور باشد

عضو كمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت:دستگاه‌های ذیربط باید با یكدیگر هماهنگ باشند و در حمایت از اقشار نخبه جامعه همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند، كوشا باشند. در این صورت تبلیغات سوء برخی از افراد و تلاش‌های آنان برای مهاجرت نخبگان كشور راه به جایی نمی‌برد و اثرگذار نخواهد بود.

محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «نما» با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تشویق جوانان به ترک کشور خیانت است، اظهار داشت: تشویق جوانان به خصوص نخبگان به ترک کشور و مهاجرت طبق فرمایش مقام معظم رهبری خیانت است. باید بررسی شود چرا برخی از افراد جوانان را ترغیب می‌کنند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند.

وی بیان کرد: ما باید اقداماتی انجام دهیم تا هیچ فردی نتواند جوانان را به ترک کشور ترغیب کند. در این زمینه رسالت سنگینی روی دوش بنیاد نخبگان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و درمان، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بها دادن به نخبگان کشور باید مورد توجه نهاد‌های مذکور قرار گیرد و نباید از هیچ تلاشی در این زمینه مضایقه کنند.

وی گفت: ما موفقیت‌های علمی بسیار زیادی تاکنون در کشور داشتیم و بر هیچ کسی پوشیده نیست ما در فناوری‌های نو دستاورد‌های بی‌نظیری داشتیم. در بحث‌های دفاعی، هسته ای، تکنولوژی، هوا و فضا و نانو به خوبی می‌بینیم نخبگان ما چه موفقیت‌هایی را با تکیه بر دانش بومی به دست آورده‌اند و اقتداری را برای کشور به ارمغان آورده اند.

زاهدی تاکید کرد: این موفقیت‌ها، امنیت بسیار زیادی را برای کشور در پی داشته که مرهون تلاش‌های نخبگان کشور بوده است و اگر ما این اقتدار را به دست نیاورده بودیم، کشور امنیتش را از دست می‌داد. آمریکا و رژیم صهیونیستی مدام در حال تهدید جمهوری اسلامی ایران هستند، اما اقتدار ناشی از فناوری و دانش بومی ایران باعث شد آنان جرات تعرض به کشورمان را نداشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: این اقتدار در حوزه‌های علمی و فناوری نه تنها در بحث‌های اقتصادی می‌تواند موجب شکوفایی کشور از طریق شرکت‌های دانش بنیان شود، بلکه در حوزه امنیت کشور هم نقش اساسی دارد.

زاهدی تصریح کرد: علاوه بر این، اقتدار علمی ایران تاثیر زیادی در جایگاه کشورمان در منطقه و عرصه بین المللی دارد بنابراین رسیدگی ویژه و توجه به نخبگان کشور باید یک استراتژی مهم کشور باشد. توجه به اساتید دانشگاه و دانشجویان نخبه باید مورد توجه جدی قرار گیرد. عدالت هم اقتضا می‌کند از این افراد توجه ویژه شود و از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار باشند چرا که آن‌ها خدمات گسترده‌ای برای توسعه کشور انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط باید با یکدیگر هماهنگ باشند و در حمایت از اقشار نخبه جامعه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، کوشا باشند. در این صورت تبلیغات سوء برخی از افراد و تلاش‌های آنان برای مهاجرت نخبگان کشور راه به جایی نمی‌برد و اثرگذار نخواهد بود. در صورتی که به نخبگان کشور توجه اساسی شود آنان به فکر ترک کشور نخواهند افتاد و امیدواریم این اتفاق محقق شود و به کسانی که به دنبال همراهی با جریانات خارجی در ترغیب نخبگان ایران به مهاجرت هستند، فرصت داده نشود.

۱۴۰۰/۹/۴

اخبار مرتبط