دخالت آشكار انگلیس در امور سیاسی ونزوئلا

دادگاه‌ عالی انگلیس در اقدامی مداخله جویانه حكم به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» را به عنوان رهبر ونزوئلا صادر كردند.

به گزارش نمابه نقل از میامی هرالد، قضات دادگاه عالی انگلیس اعلام کردند، قضات این کشور می‌بایست بپذیرند که لندن «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد.

پنج قاضی دادگاه عالی مستقر در لندن می‌گویند که «نیکلاس مادورو» توسط لندن به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته نمی‌شود.

حکم این قضات آخرین مرحله از اختلاف بر سر دارایی‌های متعلق به بانک مرکزی ونزوئلا است. یک قاضی دیوان عالی و قضات دادگاه تجدیدنظر قبلاً این اختلاف را بررسی کرده بودند.
دو گروه یکی منصوب شده توسط مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و دیگری منصوب شده توسط گوایدو که مورد حمایت غرب است، در حال جدال برای آزادی بیش از ۸۰۰ میلیون پوند (۱.۰۶ میلیارد دلار) شمش طلا در خزانه‌های بانک انگلستان هستند.

بانک مرکزی انگلیس نیز اعلام کرده که «در میانه ادعاهای این دو گروه برای آزادسازی منابع طلا گرفتار شده است».

اینکه در میانه این اختلافات بانک‌های انگلیس چه کسی را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت بشناسد، بستگی به رأی دادگاه دارد و دادگاه‌ها در این حوزه قضائی موظف به پذیرش اصل یک صدا و پذیرش اظهارات قوه مجریه هستند، که اظهارات دولت لندن نشان می‌دهد گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت قانون اساسی ونزوئلا به رسمیت شناخته شده است و مادورو از سوی لندن به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته نمی‌شود.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۹/۳۰

اخبار مرتبط