ظهور دو پدیده جدید وزنه برداری در ایران

عکس خبري -ظهور دو پديده جديد وزنه برداري در ايران

سید مصطفی جوادی و رسول معتمدی دو چهره جدید وزنه برداری ایران كه با حضور برخواه در راس تیم ملی وزنه برداری ایران امكان حضورشان در اردوهای تیم ملی در یكی‌، دو سال اخیر حاصل شده است ، بدون تردید رقابتهای تاشكند سكوی پرتابشان در جمع بهترین های وزنه برداری جهان بود.

خسرو کفیلی- تیم ایران در هشتاد و سومین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان که در تاشکند پایتخت ازبکستان جریان داشت پس از تیم روسیه در رده دوم ایستاد.

تیم کشورمان که به همراه دو تیم روسیه و ازبکستان تنها تیم هایی بودند که با حداکثر نفرات و یعنی ۱۰ وزنه بردار در این رویداد مهم شرکت کرده بودند ، پس از تیم روسیه و بالاتر از تیم ازبکستان میزبان این رقابتها در رده دوم ایستاد.

دررده بندی تیمی این دوره از مسابقات تیم‌روسیه با کسب ۵۸۱ امتیاز بالاتر از تیم های ایران و ازبکستان که ۵۴۸ و ۵۲۵ امتیاز کسب کردند، قرار گرفت و در رده بندی مدالی این مسابقات این تیم ازبکستان بود که با کسب ۵ مدال طلا ، ۵ نقره و ۲ برنز پیشتاز شد و تیم های کره جنوبی و گرجستان به ترتیب با ۵ طلا ، یک نقره و ۴ برنز و ۳ طلا ، یک نقره و یک برنز در رده های دوم و سوم ایستادند.

تیم ایران نیز با کسب دو طلا ، سه نقره و سه برنز پایین تر از تیم بلغارستان در این رده بندی در رده پنجم قرار گرفت.

این عنوان در حالی برای تیم ملی وزنه برداری کشورمان حاصل شد که تیم های شرکت کننده پس از بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ، در ترکیب تیم های خود تغییراتی ایجاد کرده و دست به جوانگرایی زدند همانگونه که در تیم ایران نیز چهره های جدیدی جانشین بزرگان این رشته ورزشی شده بودند.

چهره هایی همانند علیرضا یوسفی ، آیت شریفی ، امیرعزیزی ، امیر حقوقی و علیرضا سلیمانی که جانشین بزرگانی همچون سهراب مرادی ، کیانوش رستمی ، کیا قدمی ، علی داودی و علی هاشمی که هر یک از آنان به دلایلی از جمله اختلاف با مسوولان فدراسیون وزنه برداری و گذراندن دوره ریکاوری پس از بازگشت از بازی های المپیک با عدم حضور در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران از شرکت در این مسابقات بازماندند.

نگاهی به عملکرد ملی پوشان کشورمان در این رویداد مهم نشان از ظهور دو وزنه بردار جدید با کلاسی جهانی است.

سید مصطفی جوادی و رسول معتمدی دو چهره جدید وزنه برداری ایران که با حضور برخواه در راس تیم ملی وزنه برداری ایران امکان حضورشان در اردوهای تیم ملی در یکی‌، دو سال اخیر حاصل شده است ، بدون تردید رقابتهای تاشکند سکوی پرتابشان در جمع بهترین های وزنه برداری جهان بود.

کسب مدال های نقره و طلا اوزان ۸۱ و ۱۰۲ کیلوگرم توسط جوادی و معتمدی نوید بخش روزهای خوش برای این دو وزنه بردار به ویژه در بازی های آسیایی چین و بازی های المپیک لندن خواهد بود.

به این جمع می توان امیر حقوقی و علیرضا یوسفی ملی پوشان اوزان ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم را نیز افزود.

یوسفی جوان اول دسته فوق سنگین ایران با اینکه توانست نام خود را به عنوان رکورددار حرکت دو ضرب جوانان جهان به ثبت برساند ولی از رسیدن به یکی از سکوهای قهرمانی این وزن با حضور بزرگان این رشته ورزشی بازماند ولی نشان داد که علی داودی دارنده مدال نقره بازی های المپیک دیگر در تیم ملی از حاشیه امنیت برخوردار نیست.

با آنکه برخی عدم امتیازآوری بیگلری را مانع از کسب عنوان قهرمانی تیم ایران عنوان می‌کنند ولی باید به اینکه نکته نیز اشاره کرد که وزنه بردارانی همانند رضا دهدار ، آیت شریفی ، امیر عزیزی ، علیرضا سلیمانی و سید ایوب موسوی دیگر ملی پوشان کشورمان در صورتی که رکوردهای تمرینی خود را در این مسابقات به ثبت می رسانند می توانستند این نقصان را رفع و زمینه قهرمانی کشورمان را فراهم کنند.

۱۴۰۰/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط