نشست قریب‌الوقوع 5 گروه فلسطینی در الجزایر

نشست قريب‌الوقوع 5 گروه فلسطيني در الجزاير

منابع آگاه خبر دادند كه الجزایر قصد دارد به منظور از بین بردن اختلافات میان گروه‌های فلسطینی، میزبانی نشستی را میان پنج گروه این كشور برعهده بگیرد.

به گزارش نما به نقل ازپایگاه خبری «فلسطین الیوم»، امروز (سه‌شنبه) خبر داد که الجزایر به زودی میزبان نشستی میان گروه‌های فلسطینی خواهد بود.

فلسطین الیوم به نقل از یک منبع فلسطینی که آن را آگاه خواند، در این خصوص گزارش داد که الجزایر به زودی برای پنج گروه فلسطینی به منظور گردهمایی در این کشور دعوتنامه ارسال خواهد کرد که این گروه‌ها عبارتند از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، جنبش جهاد اسلامی، جنبش فتح، جبهه خلق برای آزادی فلسطین و جبهه خلق ـ فرماندهی کل.

منبع مذکور اضافه کرد که هیأت‌های اعزامی همزمان وارد الجزایر نخواهند شد بلکه هر کدام یک‌به‌یک و به‌صورت جداگانه وارد این کشور خواهند شد تا با مقامات الجزایری دیدار و گفت‌و‌گو کنند.

طبق این گزارش، الجزایر ابتدا تمایل دارد که به نقطه‌نظرات هر یک از گروه‌های فلسطینی گوش فرا دهد و گام دوم را با توجه به نتیجه این گفت‌و‌گوها مشخص کند.

پیش از این، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین روز پنجشنبه گذشته در اظهاراتی بیان کرد که حماس برای دیدار احتمالی با دیگر گروه‌های فلسطینی در الجزایر پیش‌شرطی ندارد.

هنیه گفته بود که «دیدار در الجزایر فرصتی است که جبران‌شدنی نیست» و حماس از دعوت الجزایر استقبال کرده و آمادگی خود را برای حضور در زمانی که مشخص خواهد شد، ابراز می‌کند.

«عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر در روز ششم دسامبر در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داده بود که این کشور قصد دارد نششتی را میان گروه‌های فلسطینی میزبانی کند.

با این حال، رئیس‌جمهور الجزایر مشخص نکرده بود که این دیدار به صورت مشخص در چه تاریخی برگزار خواهد شد. او تنها گفته بود که این نشست «به‌زودی» تشکیل خواهد شد.

بر اساس گزارش فلسطین الیوم، جنبش فتح همچون جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از دعوت قریب‌الوقوع الجزایر استقبال کرده است.

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط