آمار خوب خارجی‌های استقلال/ تاثیرگذاری مستقیم روی ۸ گل از ۱۸ گل

عکس خبري -آمار خوب خارجي‌هاي استقلال/ تاثيرگذاري مستقيم روي ? گل از ?? گل

دو بازیكن خارجی تیم فوتبال استقلال كه از بازیكنان ثابت این تیم هستند، با عملكرد خوب شان روی ۸ گل این تیم تاثیر مستقیم داشتند.

به گزارش نما، کوین یامگا و رودی ژستد دو بازیکن خارجی تیم استقلال که از ابتدای این فصل به جمع آبی پوشان اضافه شدند، همواره جزو نفرات ثابت این تیم در نیم فصل اول بودند و عملکرد خوب آنها باعث شد تا در نیم فصل نخست بین بهترین‌های تیم شان باشند.

کوین یامگا از هفته دوم به جمع آبی پوشان اضافه شد و با زدن دو گل در همان اولین حضورش در این تیم چشم‌ها را خیره کرد و نوید حضور یک خارجی خوب در استقلال را داد.

یامگا به جز هفته ششم که با حکم سازمان لیگ و به دلیل نقص مدارک باشگاه استقلال از حضور مقابل گل گهر منع شد، در تمام دیدارهای این تیم از ابتدا در ترکیب قرار داشته و تنها در یک دقیقه پایانی ۳ بازی از زمین خارج شده تا با میزان ۱۰۷۷ دقیقه حضور در میدان، پس از یزدانی، مهدی پور و سلمانی چهارمین بازیکن پر کار این تیم در ۱۴ هفته بوده است.

یامگا با ۶ گل زده بهترین گلزن استقلال و دومین گلزن برتر مسابقات است، یکبار برای آبی پوشان پنالتی گرفته و یکبار هم پاس گل ارسال کرده تا در تمام آیتم‌های تهاجمی این تیم سهیم بوده باشد.
رودی ژستد مهاجم بنینی الاصل آبی پوشان قدری دیرتر نسبت به یامگا به جمع آبی پوشان اضافه شد و از هفته چهارم و دیدار مقابل فجر به میدان رفت.

این مهاجم هم مثل یامگا بعد از اضافه شدن به استقلال به جز هفته ششم مقابل گل گهر که با حکم سازمان لیگ از حضور در بازی منع شد، در تمام دیدارها به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته و اغلب هم تا پایان یا دقایق پایانی در میدان حضور داشته است.

ژستد هم با ۸۳۱ دقیقه حضور در میدان هشتمین بازیکن پر کار این تیم است و در این دقایق یک بار گل زده، یک پنالتی گرفته و ۲ بار هم پاس گل ارسال کرده است.

با احتساب تنها پاس گل یامگا برای ژستد بوده و اینکه یکی از پنالتی‌های گل شده یامگا توسط خودش گرفته شده بود، مشخص می‌شود این دو بازیکن در مجموع روی ۱۰ گل تیم شان تاثیر مستقیم داشته‌اند که این آماری خوب برای این دو بازیکن به حساب می‌آید. مخصوصاً که این آمار نشان می‌دهد خارجی‌ها روی بیش از نیمی از گل‌های زده این تیم تاثیر گذار بوده‌اند.

با اینکه در جدول رده بندی مقابل نام استقلال در ستون گل‌های زده عدد ۲۱ ثبت شده است، اما با توجه به اینکه ۳ گل از این ۲۱ گل با حکم کمیته انضباطی (دیدار مقابل گل گهر) به اندوخته آبی‌ها اضافه شده، گل‌های زده این تیم در زمین به عدد ۱۸ می‌رسد که دو بازیکن خارجی آنها روی ۱۰ گل از این ۱۸ گل تاثیر گذاری مستقیم داشته‌اند.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط