آغاز اكران فیلمهای سینمایی در تلوبیون با "تك‌تیرانداز"

عکس خبري -آغاز اکران فيلمهاي سينمايي در تلوبيون با "تک‌تيرانداز"

فیلم سینمایی تك‌تیرانداز به كارگردانی علی غفاری بعد از پخشِ اولیه در تلویزیون حالا اكرانِ آنلاین خود را در تلوبیون تجربه خواهد كرد.

به گزارش نما، نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۰، فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری اولین بار از تلویزیون پخش شد. حالا برای اکرانِ آنلاین هم قرار است راهی بستر پلتفرمِ صدا و سیما یعنی تلوبیون پلاس شود.

این اکران از فردا (پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه) ۸ صبح رایگان و بدون محدودیت آغاز می‌شود.

این فیلم‌سینمایی نخستین بار در جشنواره سی و نهم فیلم فجر به نمایش درآمد و موفق به نامزدیِ ۵ سیمرغ بلورین جشنواره شد و در نهایت سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی را کسب کند.
تلوبیون پلاس چیست و قرار است چه خدماتی به مخاطب بدهد و یا چه تفاوت و شباهت‌هایی با سایر وی‌اودی‌ها دارد؟ احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون درباره این پرسش توضیح می‌دهد: "در دو سه سال گذشته و با جهشی که در تعداد کاربران تلوبیون اتفاق افتاد، مراجعه مردم برای دیدن آرشیو فیلم‌ها و سریال‌ها بیشتر شده و تصمیم گرفتیم با تلوبیون پلاس، رابط کاربری و تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان تلوبیون که عادت به مشاهده فیلم و سریال در سایت یا اپلیکیشن ما دارند، ایجاد و فراهم کنیم. در این سرویس جدید، کاربران آرشیو فیلم و سریال‌های در حال پخش یا پخش شده را به صورت HD می‌توانند مشاهده کنند."

خورشیدی همچنین توضیح داده که تلوبیون پلاس به صورت آزمایشی فعال شده و مدتی به زمان نیاز دارد تا بتواند به صورت کامل از آن بهره‌برداری شود.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که در تلوبیون پلاس قرار است آرشیو فیلم‌ها و سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی را با کیفیت بالایی ارائه دهد. چرا که در آرشیو سازمان صدا و سیما بیشتر از ۲۰ هزار فیلم سینمایی، ۲۵ هزار اپیزود سریال و تقریباً ۱۰۰ هزار قطعه برنامه کودک شامل انیمیشن و کارتون وجود دارد که فرایند دوبله و ممیزی‌شان با بودجه عمومی صداوسیما و به نوعی با پول مردم انجام شده و نسخه باکیفیت آنها در دسترس مردم نبوده. خیلی از این آثار با کیفیت پایین در تلوبیون آرشیو شده بود و به تعبیرِ مدیرعامل تلوبیون قرار است این مجموعه‌ها باکیفیت بالا ارائه شود؛ تعدادی از این فیلم‌ها و سریال‌ها در تلوبیون پلاس موجودند.

یکی از نکاتِ جالبی که در این سرویس وجود دارد قرار است برخی از سریال‌ها که آماده پخش شده‌اند زودتر از پخشِ تلویزیونی، در این پلتفرم منتشر شوند و برخی از فیلم‌ها و سریال‌هایی هم که امکان پخش از تلویزیون را ندارند پس از عبور از چرخه ممیزی بازار محتوا در معاونت فضای‌مجازی، در سرویس پلاس به نمایش درآید.

شاید به نوعی اکرانِ آنلاین «تک‌تیرانداز» نویدِ حضور جدّی‌تر پلتفرم تلویزیون را در فضای وی‌اودی‌ها بدهد؛ هم از حیثِ پخش سریال‌های تلویزیونی زودتر از آنتن، پخش سریال‌هایی که رنگِ آنتن را ندیده‌اند و حتی اکرانِ آنلاین فیلم‌های سینمایی؛ باید دید رقابت وی‌اودی‌ها با حضور تلوبیون پلاس به کجا خواهد رسید؟

«تک تیرانداز» درباره زندگی شهید عبدالرسول زرین، تک‌تیرانداز ایرانی است که در سال‌های دفاع مقدس، غوغا به پا کرد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: «تمام عراقی‌ها دنبال او هستند تا او را از پا دربیاورند. سرهنگ راشد خمیس داوطلب می‌شود تا او را از پا دربیاورد…» آنچنان که از مجموعه تلوبیون خبر رسیده این فیلم را مخاطبین می‌توانند با مراجعه به این پلتفرم، به صورت رایگان و با اینترنت نیم‌بها مشاهده کنند.

همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده؛ این سرویس بزودی میزبان اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی دیگری از جمله «درخت گردو»، «یدو» و «منصور» خواهد بود و آثار روز سینمای ایران، به صورت رایگان در این پلتفرم اکران خواهند شد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط