انگلیس به اوكراین سلاح ضد زره می دهد

عکس خبري -انگليس به اوكراين سلاح ضد زره مي دهد

وزیر دفاع انگلیس مدعی است نخستین محموله از تسلیحات ضدتانك را تحویل اوكراین داده تا در صورت تهاجم روسیه، دست كی‌یف را برای دفاع از خود باز بگذارد.

به گزارش نما، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس خطاب به پارلمان این کشور از آغاز تجهیز اوکراین به تسلیحات ضد تانک خبر داد و مدعی شد که این ادوات به کی‌یف برای دفاع از خود در برابر حمله احتمالی روسیه کمک می‌کند.

به گفته والاس، نخستین بخش از این محموله نظامی روز دوشنبه تحویل کی‌یف شده و شمار اندکی از نیروهای انگلیسی هم برای یک دوره کوتاه، نحوه استفاده از آنها را به اوکراینی‌ها آموزش می‌دهند.

البته وی به تعداد یا نوع تسلیحات ارسالی به اوکراین اشاره‌ای نکرد حال آنکه مدعی شد از نوع راهبردی نیستند، جنبه دفاعی دارند و تهدیدی برای روسیه تلقی نمی‌شوند.

ارسال تسلیحات ضدتانک به اوکراین در حالی است که والاس پیشتر از «سرگئی شویگو» همتای روس برای سفر به لندن دعوت کرده حال آنکه مدعی است اگرچه اختلاف با مسکو در باب مسئله اوکراین زیاد است اما شکاف موجود آنقدر بزرگ نیست که از طریق دیپلماسی پر نشود و این به انتخاب ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بستگی دارد.

در همین حال، هیئتی فراحزبی از سناتورهای آمریکایی که روز دوشنبه از کی‌یف -پایتخت اوکراین- بازدید کردند؛ مدعی شدند که در صورت لزوم، علاوه بر توسل به گزینه تحریم روسیه، سلاح کشنده در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

روسیه اما می‌گوید قصدی برای حمله به اوکراین ندارد حال آنکه عضویت این کشور در ناتو را هم بر نخواهد تافت.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط