وضعیت ناپایدار امروز بورس، میراث دولت قبل است

عکس خبري -وضعيت ناپايدار امروز بورس، ميراث دولت قبل است

عضو شورای مركزی حزب موتلفه با بیان اینكه ركود و وضعیت ناپایدار امروز بورس، میراث دولت قبل است، گفت: مردم می‌دانند ناكارآمدی، بی مدیریتی و خرابی‌های هشت ساله دولت قبل یك‌شبه درست نمی‌شوند.

به گزارش نما، احمد علی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در رابطه با گفتگوی اخیر آیت الله رئیسی با مردم، اظهار داشت: احیای تدریجی رونق اقتصادی و ارزش پول ملی، یکی از دشوارترین کارهایی است که به همت دولت مردمی و جهادی آیت الله رئیسی در حال انجام شدن است لذا عملکرد این دولت خوبست و مردم نتیجه کارهای آن را بزودی در زندگی خود مشاهده می کنند.
وی گفت: کنترل و کاهش قیمت‌ها، مساله‌ای‌ مهم و خواسته‌ به‌حق مردم‌ است اما ما باید توجه داشته باشیم که آیت الله رئیسی با خزانه خالی و چه شرایط بحرانی اقتصادی، دولت را تحویل گرفت.

* مردم می‌دانند ناکارآمدی، بی مدیریتی و خرابی‌های هشت ساله دولت قبل یک‌شبه درست نمی‌شوند

وی تاکید کرد: مردم ما بحمدالله صبور هستند و می‌دانند که ناکارآمدی، بی مدیریتی و خرابی های هشت ساله دولت قبلی یک‌شبه درست نمی‌شوند لذا باید صبور باشند که به زودی مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهند شد.

مقدم تاکید کرد: دولت هم باید با کنترل و نظارت بازار، خود را موظف به تنظیم بازار و ارزان شدن قیمت ها بداند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه رکود و وضع نامطلوب امروز بورس، میراث دولت قبل است، افزود: دولت و مسئولان باید هر چه سریعتر، تکلیف دارایی و خسارت مردم در بورس را مشخص کنند، دولت قبل با فریب دادن و وعده افزایش چند برابری دارایی مردم، سرمایه های آنها را وارد بورس کرد و از این طریق کسری بودجه خودش را تامین کرد که این یکی از ظلم هایی است که به مردم شده و لازم است مراجع قضائی مسببین را به محاکمه کنند.

* دولت قبل به بورس بعنوان قلک خود نگاه می کرد

وی ادامه داد: دولت قبل به بورس بعنوان قلک خود نگاه می کرد و این وسط، فقط مردم خسارت دیدند و متضرر شدند زیرا اکثر سهامداران بورس، سهامداران خرد هستند بطوریکه با تبلیغات اغواکننده و سودهای آنچنانی بورس، بسیاری خانه ها و ماشین های خود را فروختند و در بورس سرمایه گذاری کردند.

مقدم تاکید کرد: با این حال اولویت مهم اقتصادی دولت بعد از بهبود تورم و گرانی، باید سامان بخشیدن وضعیت بورس باشد لذا انتظار داریم دولت رئیسی همانند عمل انقلابی و موفقی که درمورد مهار نسبی کرونا داشته است، در مورد بهبود تورم، گرانی، کنترل قیمت‌ها و بورس عمل کند و همچنین دستگاه‌های نظارتی بطور جدی و قاطع عمل کنند.

مقدم مطرح کرد: با توجه به دستور رئیس جمهور و حجم بالای بیکاری، اجاره نشینی، بالا رفتن سن ازدواج و پیری جمعیت کشور، بانک ها باید با اعطای تسهیلات مسکن و ازدواج، به رشد اقتصاد کشور و خدمت به مردم کمک کنند.

وی گفت: همچنین دولت باید در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی که مشکلات زیادی ایجاد کرده با اجماع و همفکری با مجلس، تصمیمی حساب شده و دقیق بگیرد تا کوچکترین مشکلی را در معیشت و اقتصاد مردم بوجود نیاورد.

* سیاسیت راهبردی آیت الله رئیسی، همسایه محوری و تحقیر قدرت پوچ امریکا است

این فعال سیاسی با بیان اینکه سیاست راهبردی آیت الله رئیسی، همسایه محوری و تحقیر قدرت پوچ امریکا است، عنوان کرد: مردم ما نتیجه سیاست لبخند و ذلت را دیده اند و خیری هم ندیده اند بنابراین راهبرد آیت الله رئیسی در رابطه مذاکره با امریکا، همان فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این است که توافق و مذاکره مستقیم با امریکا عهد شکن، در صورت "لغو کامل تحریم ها و راستی آزمایی" صورت می گیرد و لاغیر؛ لذا دشمنان و سرسپردگان لیبرال داخلی با هجمه های دروغین علیه رئیس جمهور همسایه مدار، بدنبال حاشیه سازی برای این دولت و ناامید کردن مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه دغدغه این دولت مذاکره با آمریکا نیست، تشریح کرد: این دولت همانند دولت های قبل که همه همّ و غمّشان مذاکره و دادن امتیاز به دشمن بود، اقتدار و امتیاز گرفتن از دشمن است لذا دولتمردان و مسئولان دولت سیزدهم باید با بی اعتنایی به دشمن، فقط دغدغه حل مشکلات کشور را با استفاده از توانایی های داخلی داشته باشند.

وی تاکید کرد: همانطوری که رئیس جمهور از روسیه پیگیر ماجرای سیل کرمان شد و بعد از ورود به ایران، با تیم اقتصادی هماهنگ خود، سریع به کرمان آمدند و در جریان مشکلات این استان قرار گرفتند، مسئولان نیز باید بدون وقفه و کار جهادی به مشکلات ورود کنند تا کم کاری ها و ناکارآمدی های دولت های قبلی جبران شود و مردم به آرامش خاطر برسند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: آیت الله رئیسی با پرهیز از فامیل‌بازی و انتصاب نزدیکان، برخلاف روسای قبل، هیچ یک از اقوامش را در منصب های دولتی منصوب نکرده است که این نقطه قوت این دولت و یک امتیاز مثبت و عملکرد بسیار خوبی برای آن است اما اظهار نظرهای برخی گاهی با واقعیت همخوانی ندارد و در جهت خراب کردن چهره مردمی رئیس جمهور است.

* عملکرد دولت سبب افزایش چند برابری مبادلات تجاری و اقتصادی ایران شده است

مقدم با تاکید بر اینکه شعار دولت مردمی سیزدهم، تعامل با دنیاست، افزود: دولت همسایه دار سیزدهم، با همکاری ها گسترده با همسایگان، استفاده از ظرفیت های کشورهای دنیا و همچنین با جهش روابط تجاری ایران، روسیه و چین، سبب افزایش چند برابری مبادلات تجاری و اقتصادی ایران شده است.

وی افزود: درد اصلی آمریکا و نوکران سرسپرده آن، این است که اگر چنین روابط گسترده‌ای به سرانجام برسد و سبب تشویق دیگر کشورها به اقدامات مشابه بشود، دیگر جایی برای سیاست‌های یکجانبه گرائی آمریکا باقی نمی‌ماند و باید شاهد افول شیطان بزرگ با سرعت بیشتری باشیم.

مقدم گفت: دولت سیزدهم طی چند ماه گذشته از شروع کار خود، کارنامه قابل قبولی در حوزه سیاست داخلی و سیاست خارجی از خود به جا گذاشته است و مطمئنا دولت انقلابی با دیپلماسی راهبردی خود دوران تازه ای از تعمیق روابط خارجی را در عرصه بین المللی رقم خواهد زد بنابراین مسئولان کشور باید با پایداری و مقاومت، و تحمل فشارها و مشکلات، مقتدرانه راه را ادامه دهند ضمنا دولت باید خیلی مراقب نفوذ باشد چون دشمن بیکار ننشسته وهر لحظه ممکن است برای تخریب آیت‌الله رئیسی شیطنت کنند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان خاطرنشان کرد: طبق سخنان رئیس جمهور «هر کس بانی وضع موجود است نباید در این دولت مورد استفاده قرار بگیرد» بنابراین مسئولانی که از دولت اصلاح طلب قبلی بر سر کار مانده اند، باید برکنار شوند چراکه این افراد نیز همانند سردمداران خود، اعتقادی به خدمت برای مردم و عزت مندی و پیشرفت استان و کشور خود ندارند و اگر قرار بود کاری انجام دهند همان هشت سال میدان عمل خوبی برای آنها بود پس آزموده را آزمودن خطاست!
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط