از دوشنبه برف و باران می بارد

پیش بینی های سازمان هواشناسی نشان می دهد شرایط پایداری هوا حداقل تا یكشنبه آینده ادامه داشته باشد. یعنی تا 4 روز بعد مردم شهرهای بزرگ و صنعتی باید با آلودگی هوا همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به دلیل حاکمیت جوی پایدار از امروز تا یکشنبه آینده وارونگی هوا در نیمه شمالی کشور ادامه دارد.
در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: نقشه‌های پیش‌یابی گویای حاکمیت جوی پایدار از چهارشنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده در نیمه شمالی است. این شرایط سبب سکون نسبی هوا و وارونگی دما در لایه‌های پایین جو در این مناطق می‌شود.

بنابراین طی این مدت به سبب افزایش چگالی آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در کلانشهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان، مشهد مقدس و تبریز پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش طی روزهای جمعه تا دوشنبه در استان‌های اردبیل و گیلان سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.

همچنین سامانه‌ای بارشی از اواخر یکشنبه از غرب وارد کشور می‌شود و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ابتدا در نیمه غربی و سپس در شمال غرب، غرب، شمال، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و علاوه بر بارش باران و برف و وزش باد در مناطق یاد شده، سبب کاهش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی نیز می‌شود.

به همین دلیل امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران مصوب کرد شنبه و یکشنبه آینده هم طرح زوج و فرد سراسری در تهران اجرا شود. پیش بینی می شود چنین شرایطی در شهرهای بزرگ و صنعتی هم ادامه داشته باشد.

همچنین سرهنگ جمال بذرافشان، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، از اجرای طرح زوج و فرد سراسری از تهران در روزهای شنبه و یکشنبه 16 و 17 دی خبر داد.
او گفت: با توجه به ادامه آلودگی هوای تهران و تصمیم کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران مبنی بر اجرای طرح زود و فرد از در منزل در تهران، این طرح روز شنبه و یکشنبه 16 و 17 دی نیز از جلوی در منازل اجرا می‌شود. روز شنبه و یکشنبه نیز طرح ترافیک روزانه فروخته نمی‌شود و فقط خودروهایی که شماره پلاک آنها مطابقت زوج و یا فردی آن روز را دارد و خودروهایی که مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند می‌توانند تردد کنند.

۱۳۹۱/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط