استان تهران شنبه تعطیل است

بر اساس تصمیم كارگروه ملی و كمیته هماهنگی مواقع اضطرار استان تهران، علاوه بر تعطیلی همه شهرستانهای استان تهران، كلیه مسابقات ورزشی این استان تا روز دوشنبه لغو شده است.

برای بار دوم در سال جاری، آلودگی هوا با کمک پدیده وارونگی جوی به چنان شدتی رسید که مسئولان امر راهکار مقابله با اثرات شوم این پدیده را بار دیگر تنها در تعطیلات یافتند!

به گزارش نما به نقل از تابناک، جلسه کارگروه ملی و کمیته هماهنگی مواقع اضطرار استان تهران که در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، تصویب کرد، شنبه 16 دی 91 تمامی مراکز آموزشی -از جمله مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاه‌ها-، ادارات، وزارتخانه‌ها، بانک‌های سراسر استان تهران، غیر از مراکز درمانی (مانند اورژانس) و آتش نشانی تعطیل است. همچنین بانکها موظف هستند، نسبت به ایجاد شعب کشیک در روز شنبه اقدام کنند.

این جلسه با حضور محمدی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مرتضی تمدن استاندار تهران، رئیس سازمان هواشناسی، نماینده وزارت بهداشت، نماینده اورژانس و سایر اعضای کارگروه در محل سازمان محیط زیست برگزار شد و یکی از تصمیمات آن با توجه به پایداری آلودگی در 72 ساعت گذشته، استفاده از گاز تا اطلاع ثانوی در نیروگاه‌ها و کارخانه‌های اطراف تهران بود که در حال حاضر از سوخت مازوت استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، فعالیت کارگاه‌های شن‌وماسه و همچنین تولید آسفالت هم در تهران، جنوب‌غرب و غرب تهران تا دوشنبه ممنوع اعلام شد و علاوه بر آن از تردد کامیون‌ها به صورت شبانه‌روزی، تردد خودروهای دودزا حتی از نوع حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس‌های برون‌شهری که در پایانه‌ها درجا کار می‌کنند، جلوگیری خواهد شد.

براساس اعلام این جلسه، اکیپ‌های اورژانس و هلال‌احمر تا روز دوشنبه در میدان‌های امام حسین، امام خمینی، تجریش و انقلاب و همچنین میدان اصلی شهرری مستقر می‌شوند. به شهروندان توصیه می‌شود مسافرت بی‌مورد درون شهری و همچنین از استفاده بی‌جا از خودروهای شخصی خودداری کنند.

در این جلسه تصویب شد، اولا اجرای محدودیت طرح زوج و فرد از درب منازل از روز شنبه تا دوشنبه ادامه داشته و همچنین ممنوعیت فروش طرح روزانه ترافیک از شنبه تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

یکی دیگر از بندهای 26 گانه این مصوبه اذعان دارد: کلیه تمرینات ورزشی و مسابقات ورزشی استان تهران از روز جمعه تا دوشنبه 18 دی لغو شده است.

محمدجواد محمدی‌زاده، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در انتهای نشست امروز با گلایه از طرح آلودگی هوا توسط دستگاه‌های مختلف، اعلام وضعیت آلودگی هوا را تنها در حیطه وظایف سازمان خود دانست و گفت: اجرای طرح‌هایی همچون زوج و فرد کردن و ممنوعیت مجوز تردد بسیار تاثیرگذار است!

وی در ادامه با اشاره به مشکلات طرح کاهش آلودگی هوا گفت: از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ممکن است بیش از 5 سال این طرح بطول انجامد اما روند کار امیدوارکننده است. همچنین توقف فعالیت‌های صنایع آلاینده و برخورد نیروی انتظامی با خودروهای فرسوده بسیار مناسب بوده است. باید تغییر سوخت نیروگاه‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود حتی اگر به قیمت متوقف کردن نیروگاه‌ها پیش رود.

گفتنی است پیشتر یک خبرگزاری به نقل از مرتضی تمدن، استاندار تهران، خبر داده بود که از روز گذشته به واسطه جریان هوایی که در ارتفاع 50 کیلومتری تهران در حال حرکت است، آلودگی هوا روند کاهشی به خود گرفته و این روند به دلیل تعطیلی امروز و فردا ادامه خواهد یافت و تعطیلی تهران در ابتدای هفته آینده تقریبا منتفی است.

۱۳۹۱/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط