بارش باران و ترافیك در معابر خیس تهران

بارش باران و ترافيک در معابر خيس تهران

بارش باران و خیسی معابر بار ترافیكی تهران را افزایش می دهد و اینجاست كه بازار دربستی داغ داغ می شود؛ از سوی دیگر مدیرعامل شركت بهره برداری مترو تهران هم می گوید: در زمان بارش ها، شاهد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مسافران مترو هستیم.

به گزارش نما ، صبح امروز شاهد بارش باران در معابر تهران بودیم، خیسی معابر حرکت خودروها را کُند کرده و ترافیک را افزایش می دهد؛ اینجاست که برخی مسافرکش ها فقط دربستی سوار می کنند و از سوی دیگر اقبال شهروندان در این شرایط به حمل و نقل عمومی خصوصا مترو به دلیل نداشتن ترافیک بیشتر می شود.

در این باره مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران می گوید: همزمان با بارش باران سعی می کنیم تا با اعزام قطار فوق العاده به شهروندان خدمت رسانی کنیم.

وی می افزاید: مسافران مترو در روزهای بارانی به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می یابد و بدلیل شلوغی در برخی خطوط از جمله یک، ۲ و چهار چندین قطار فوق العاده به ایستگاه ها اعزام می کنیم.

شایسته اصل این را هم گفت که امروز تلاش کردیم در این شرایط باران شرایطی مناسب را برای شهروندان در مترو فراهم کنیم.

به گفته او، مترو وسیله ای سریع و آسان به ویژه در ساعات پیک شلوغی است و تلاش داریم در این ساعات با اعزام قطارهای فوق العاده به نوعی میزان قابل توجه سفر شهروندان را مدیریت کنیم.

بارش باران و ترافیک در معابر خیس تهران

خیابان خیس می شود و ترافیک از راه می رسد

یک راننده تاکسی که هر روز مسیرش از خیابان آزادی به سمت میدان انقلاب و فردوسی است، به خبرنگار ایرنا می گوید: کلا وقتی که باران می بارد و خیابان خیس می شود، ترافیک در پایتخت بیشتر می شود و در روزهایی که باران می بارد مسیر حدود ۴۰ دقیقه ای اول صبح را باید حدود ۲ ساعت در مسیر باشیم.

وی می افزاید: بیش از ۲۰ سال است که تاکسی دارم و برخی از همکاران خودم در زمانی که باران و برف می بارد، قید کار کردن را می زنند؛ ترافیک سنگین، با اعصاب و روان آدم ها بازی می کند و اصلا به صرفه نیست در این شلوغی کار کنیم.

یکی دیگر از شهروندان تهرانی نیز در این باره معتقد است: بخشی از ترافیک در روزهای بارانی بدلیل افزایش استفاده مردم از خودروهای شخصی است و البته با نبود تاکسی و اتوبوس حق دارند در زمان بارندگی با خودروی شخصی به محل کار بروند.

وی می افزاید: بخش دیگری نیز بدلیل کُند شدن ترددها در معابر خیس است و با توجه به اینکه بسیاری از معابر اصلی و مرکزی پایتخت بدلیل توسط خطوط اتوبوس های تندرو محدود شده این حجم ترافیک ایجاد می شود.

بارش باران و ترافیک در معابر خیس تهران

افزایش ۱۰ درصدی بار ترافیکی در پایتخت

همچنین معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش ۱۰ درصدی بار ترافیک پس از بارندگی صبح امروز خبر داد.

سرهنگ علی همه‌خانی در این باره اظهار داشت: با آغاز بارندگی‌های صبح امروز در سطح معابر پایتخت و استفاده بیشتر شهروندان از خودروهای شخصی رعایت شاهد افزایش ۱۰ درصدی ترافیک در سطح شهر تهران بوده‌ایم.

وی ادامه داد: چند نکته اساسی به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود که با بکارگیری آنها از میزان بروز تصادفات می‌توان تا حدود زیادی کاست.

سرهنگ همه‌خانی گفت: نکته مهم رانندگی در آب و هوای بارانی این است که رانندگان با توجه کامل به مقابل و اطراف برانند، سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کنند و در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است.

این مقام انتظامی افزود: بارش باران احتمال برخورد و تصادفات خودروها را به‌علت لغزنده بودن سطح راه و معابر چندین برابر می‌کند. به همین دلیل است که رانندگی در این شرایط سعه صدر بیشتری از رانندگان را می طلبد و با توجه به لغزنده بودن معابر رانندگان می بایست فاصله طولی بیشتری را با خودروی مقابل رعایت نمایند تا امکان تصادف را به حداقل ممکن برسانند تا اگر اتفاقی افتاد بتوانند خودروی خود را کنترل کرده و از تصادف با خودروی جلویی اجتناب ورزند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت نکته مهم دیگر بازدید و رفع نقص سیستم هایی مانند تهویه و برف پاک کن قبل از شروع بارندگی هاست که این ۲ مورد در رانندگی مطلوب و دید مناسب می تواند بسیار اثرگذار بوده وکارکرد برف پاک کن می تواند باعث کاهش تصادفات گردد.

او به رانندگان توصیه کرد که در روزهای بارانی حتما با سرعت مطمئنه حرکت کرده و فاصله طولی را با خودروی مقابل بیش از پیش رعایت کرده و از عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند.

بارش باران موجب آبگرفتگی نشد

همچنین مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بارش باران از شب گذشته در مناطق مختلف تهران به ویژه ارتفاعات و مناطق غربی پایتخت روی داد که این بارش ها همچنان در برخی مناطق ادامه دارد.

اصغر عطایی افزود: تاکنون هیچ گزارش مبنی بر آبگرفتگی در معابر و مسیرهای بزرگراهی گزارش نشده و این بارش ها که در برخی مناطق قابل توجه بود هیچ مشکلی برای شهروندان ایجاد نکرد.

وی ادامه داد: عوامل خدمات شهری در مناطق ۲۲ گانه تهران با در اختیار داشتن تجهیزات لازم در آماده باش کامل بسر می برند و در صورت نیاز نیز خدماتی ارائه می کنند.

به گزارش ایرنا، به دلیل بارش باران تمامی مسیرهای شهری و بزرگراهی پایتخت با ترافیک سنگین همراه و خودروها و موتورسیکلت ها در صف طولانی ترافیک گرفتار و شهروندان سراسمیه بدنبال پیدا کردن مسیر برای رسیدن به محل کار بودند.

این سامانه بارشی طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران تا روز دوشنبه در تهران فعال است و در ساعات آینده نیز این بارش ها ادامه خواهد داشت.

ایرنا 

۱۴۰۰/۱۲/۱

اخبار مرتبط