این دمنوش‌ها قولنج باز كن طبیعی هستند!

عکس خبري -اين دمنوش‌ها قولنج باز کن طبيعي هستند!

مصرف دمنوش‌های معرفی شده در این بخش به شما كمك می‌كند تا دیگر قولنج نكنید.

به گزارش نما، گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش دارد و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته که مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص مفید آن‌ها استفاده می‌کنند.

اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرن به خود گرفته است. دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها است که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته‌بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

صرف نظر از شکل و نام آنها، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.

پس برای آشنایی با روش تهیه انواع مختلف آنها با ما همراه باشید.

برای درمان قولنج به جز مواقعی که قولنج در اثر ورم یا غده یا پیچیدگی روده عرض شده باشد پزشک باید اقدام به باز کردن مجرای روده نموده و رفع انسداد نماید.

پزشکان سنتی بکار بردن هر گونه مواد مخدر و مسکن را در قولنج، چون سبب کندی حرکات روده و احتباس بیشتر می‌گردند ممنوع دانسته و معتقدند بکار بردن این مواد در قولنج خطر مرگ را به دنبال دارد، اما جهت رفع انسداد روده می‌تاون از دمنوش‌هایی برای رفع قولنج استفاده کرد.

دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب

گل گاو زبان، طبیعتی گرم وتر و ضدسودا و صفرا دارد و آرام بخش اعصاب، خواب آور و مسکن سردردهای عصبی و دردهای کلیوی و کاهش دهنده فشار خون است. سنبل الطیب هم با طبیعت گرمی که دارد؛ ضدّ قولنج و اسپاسم‌های عضلانی و مفید در درمان تشنّج و صرع است.

مواد لازم

گل گاوزبان ۲ قاشق غذاخوری

سنبل الطیب یک قاشق مرباخوری

لیموعمانی یک عدد

طرز تهیه

ابتدا گل گاوزبان را با سنبل الطیب داخل یک قوری چینی بریزید سپس آب جوش را به آن اضافه کنید. چند قطعه نبات اضافه کرده، بگذارید نیم ساعت دم بکشد به رنگ آلبالو درآید. این دمنوش آرام بخش، ضداسپاسم و گرفتگی عضلات، از بین برنده سنگ کلیه، افزاینده ادرار، کاهنده فشارخون می‌باشد.

دمنوش ضد نفخ با نعناع و لیمو

اگر معده تان بدقلقی می‌کند یا در فصل زمستان از دست سرفه‌های پی در پی رهایی ندارید، ما به شما چای لیمو و نعناع را توصیه می‌کنیم و طرز تهیه آن را برای شما شرح می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه دمنوش:

برگ نعناع ۶ تا ۸ عدد

شکر ۶ قاشق سوپ خوری

آب لیمو از ۲عدد لیموی تازه

چای کیسه‌ای یک تا ۲ عدد

چوب دارچین مقداری

میخک ۸ تا ۱۰عدد

آب جوش یک لیتر

طرز تهیه

۱- همه مواد را در ظرف تمیزی بریزید و در آن را محکم ببندید.

۲- در محیط آشپز خانه قرار دهید تا مزه اش برای دم کردن بهتر شود.

۳- ظرف را روی شعله قرار داده تا بجوش آید، بگذارید ۱۰ دقیقه جوش آید، سپس زیرش را کم کنید.

۴- چای را داخل فنجان ریخته و با تکه‌ای لیمو فنجانتان را تزیین کنید.

منبع:برنا

۱۴۰۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط