سرخك كدام كودكان را تهدید می‌كند؟

متخصص بیماری‌های عفونی و فلوشیپ فوق تخصصی عفونی گفت: همه كودكان سرخك نمی‌گیرند افرادی كه واكسن دریافت نكرده اند اگر در معرض بیمار مبتلا به سرخك قرار بگیرند گرفتار این بیماری می‌شوند.

به گزارش نما، مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی و فلوشیپ فوق تخصصی عفونی در خصوص بیماری سرخک گفت: همه کودکان سرخک نمی‌گیرند افرادی که واکسن دریافت نکرده اند اگر در معرض بیمار مبتلا به سرخک قرار بگیرند گرفتار این بیماری می‌شوند، این در حالی است که تا دو سال پیش در کشورمان به سمت ریشه کنی بیماری سرخک رفته بودیم بعد از اینکه مهاجرت از افغانستان اتفاق افتاد تعداد زیادی از افغان‌هایی که به ایران آمدند و واکسن نزده بودند با خودشان بیماری سرخک را وارد کشور کردند.

وی ادامه داد: عمدتا ایرانی‌هایی که در معرض مستقیم این بیماری بودند و واکسن دریافت نکردند گرفتار این بیماری شدند. افرادی که در این مدت دو سال و نیم به دلیل کرونا معذوریت برای مراجعه به مراکز درمانی برای دریافت واکسن داشته اند حتما به این مراکز مراجعه و واکسن‌های معمول را دریافت کنند تا گرفتار بیماری نشوند.

اظهار داشت: مردم اگر با مسافرین یا مهاجرین افغان رفت و آمد دارند که به تازگی از کشور افغانستان آمده اند حتما مدتی رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند که گرفتاربیماری احتمالی نشوند.

در خصوص نیاز به تزریق مجدد واکسن سرخک گفت: افرادی که واکسن قبلی را دریافت کرده یا در همین دوره کرونا واکسن معمول را در مراکز درمانی زده اند نیازی به تزریق مجدد واکسن ندارند.
منبع: خبرگزاری دانشجو

۱۴۰۱/۲/۴

اخبار مرتبط