مشكل خانواده ورزش با گفت‌وگو باید حل شود

عکس خبري -مشکل خانواده ورزش با گفت‌وگو بايد حل شود

رئیس كمیته ملی المپیك گفت:در كنار مدال‌آوری باید به مقوله فرهنگ، اخلاق،‌ فضیلت و معرفت در ورزش بیش از گذشته اهمیت داده شود.

به گزارش نما، صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در انتهای مراسم مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک گفت: امروز با حضور وزیر محترم ورزش، اعضای مجمع، جلسه بسیار مثبتی داشتیم. جمع بندی این جلسه در ۲ محور خلاصه شد. محور اول تبادل نظر در خصوص مسائل کلی ورزش قهرمانی بود.

وی ادامه داد: روسای فدراسیون بحث‌هایی داشتند که بسیار مثبت و سازنده بود. در کنار آن ما به عنوان کمیته ملی المپیک گزارشی را از فرایندها دادیم. آئین‌نامه‌ای را که دیروز از کمیته ملی المپیک که ۶ ایراد گرفته بودند را اصلاح کردیم و نهایتا رای گیری انجام شد و با اکثریت آراء ، مجمع تصمیم گرفت که انتخابات در تاریخ ۶ شهریور ماه در همین مکان برگزار شود.

رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: آن چیزی که در این نشست ما تایید کردیم بر مبنای ۳ محور بود. محور اول وحدت و انسجام در جامعه ورزش با محوریت وزارت ورزش بود.

صالحی امیری گفت: محور دوم این است که ما تلاش کردیم تا در کنار مدال‌آوری باید به مقوله فرهنگ، اخلاق،‌ فضیلت و معرفت در ورزش بیش از گذشته اهمیت داده شود. جامعه ورزش، جامعه اخلاق‌مداری است. تاکید بر سهم بیشتر فرهنگ در این جلسه مطرح شد. در محور سوم نیز باید بگویم که خانواده ورزش یک خانواده منسجم و مستحکم است و هر مشکلی درون خانواده باید با گفت و گو حل شود.

وی ادامه داد: در پایان این ۴ سال آن چیزی که ما دنبال کردیم در جهت ارتقای جایگاه منزلت ورزش قهرمانی در ایران آسیا و در جهان بود. مهمتر از همه ما یک روز هم درگیر حاشیه وقت سپری نکردیم. تلاش کردیم در متن حرکت کنیم. آن چیزی که برای ما اهمیت دارد ، اصحاب رسانه هستند که همیشه در کنار بودند. شما هم تلاش کنید، این جهت‌گیری که آغاز شده و ۴ سال پیش رفته، در دوره بعد نیز ادامه پیدا کند. ورزش ایران موقعی به قله و سکوی قهرمانی و پهلوانی خواهد رفت که همدلی درون آن مستقر و حاکم باشد و از حاشیه پرهیز شود.

منبع: فارس

۱۴۰۱/۳/۳

اخبار مرتبط