واكنش حماس به تحریم‌های آمریكا علیه این جنبش

عکس خبري -واکنش حماس به تحريم‌هاي آمريکا عليه اين جنبش

سخنگوی حماس به تحریم‌های آمریكا علیه چند فرد و شركت كه به زعم واشنگتن وابسته به این جنبش است، واكنش نشان داد.


به گزارش نما، «حازم قاسم» سخنگوی حماس گفت، طرف‌ها و شخصیت‌هایی که آمریکا آن را وابسته به حماس دانسته و تحریم کرده، هیچ ارتباطی با این جنبش ندارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، سخنگوی حماس اعلام کرد این اقدام آمریکا در راستای مشارکت واشنگتن در تجاوز به ملت فلسطین، اعمال فشار بر این ملت، مشروعیت‌بخشی به محاصره و نیز تلاش برای نجات «تصویر فروریخته اشغالگر» پس از ترور روزنامه‌نگار فلسطینی «شیرین ابوعاقله» است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد که اسامی چندین شخص و شرکت را به بهانه ارتباط با حماس در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا یک مقام مالی حماس و شبکه گسترده‌ای شامل ۴ تسهیل‌کننده مالی حماس و ۶ شرکت که اقدام به درآمدزایی برای حماس کرده‌اند را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.»


«الیزابت روزنبرگ»، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «اقدام امروز اشخاص و شرکت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که حماس از آنها برای مخفی کردن و پولشویی وجوهش استفاده می‌کند.»

۴ فردی که تحریم شده‌اند اتباع فلسطین، اردن و عربستان سعودی هستند. شرکت‌های تحریم‌شده در امارات، عربستان سعودی و سودان مستقر هستند.

آمریکا روز پنجشنبه هم تحریم‌های جدیدی علیه حزب‌الله لبنان اعمال کرده بود. این تحریم‌ها بخشی از تلاش‌های آمریکا برای کاستن از نفوذ و قدرت گروه‌های مقاومت در منطقه است.

منبع: فارس

۱۴۰۱/۳/۴

اخبار مرتبط