۸ كشته و زخمی در تیراندازی اوكلاهمای آمریكا

عکس خبري -? کشته و زخمي در تيراندازي اوکلاهماي آمريکا

منابع خبری گزارش دادند كه بر اثر تیراندازی یك جوان ۲۶ ساله در مراسمی در شهر «تفت» در ایالت اوكلاهما، یك تن كشته و ۷ نفر دیگر از جمله یك كودك زخمی شدند.

به گزارش نما، تیراندازی با اسلحه و کشتار در آمریکا همچنان قربانی می‌گیرد و در مورد اخیر آن در شهر «تفت» در ایالت «اوکلاهما» بر اثر تیراندازی یک جوان ۲۶ ساله در یک مراسمی که در فضای باز در جریان بود، یک تن کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

در میان زخمی‌ها یک کودک ۹ ساله نیز به چشم می‌خورد. گفته می‌شود مظنون این حادثه خود را تسلیم پلیس کرده است، اما انگیزه وی از ارتکاب چنین جنایتی همچنان مشخص نیست.

تیراندازی مذکور در مراسم سالانه روز یادبود در میدان «اولدسیتی» در این شهر رخ داد که طبق گزارش‌ها حدود ۱۵۰۰ نفر در آن شرکت کرده بودند.

اخیراً میزان حوادث تیراندازی و کشتار با اسلحه در آمریکا رشدی موشکی داشته است. در یک مورد که اخیراً انتقادات بسیاری را در پی داشت، یک جوان ۱۸ ساله با تیراندازی در یک دبستان در شهری در ایالت تگزاس، ۲۰ تن شامل ۱۸ کودک دبستانی و دو معلم آنها را کشت.

پیشتر از آن نیز تیراندازی و کشتار ۱۰ تن از رنگین پوستان در شهر «بوفالو» در ایالت نیویورک که با انگیزه‌های نژادی انجام شده بود، حواشی زیادی ایجاد کرده بود.

آزادی خرید و فروش سلاح گرم و حمل آن عامل اصلی چنین کشتارهایی در این کشور است. علیرغم مخالفت ظاهری مقامات این کشور نسبت به قوانین فعلی مرتبط با حمل و خرید و فروش سلاح گرم، لابی‌های قدرتمند اسلحه در آمریکا امکان هرگونه اعمال تغییرات در محدود کردن سیاست‌های یادشده را سد کرده اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۱/۳/۹

اخبار مرتبط