كره جنوبی و آمریكا ۸ موشك شلیك كردند

عکس خبري -کره جنوبي و آمريکا ? موشک شليک کردند

كره جنوبی و آمریكا در پاسخ به آزمایش موشكی اخیر كره شمالی، ۸ موشك شلیك كردند.

به گزارش نما، خبرگزاری رویترز گزارش داد: پس از آن که کره شمالی رگباری از موشک‌های بالستیک کوتاه برد را در روز یکشنبه شلیک کرد‏، کره جنوبی و آمریکا نیز اوایل امروز (دوشنبه) هشت موشک سطح به سطح به ساحل شرقی کره جنوبی شلیک کردند.

دو کشور در عرض ۱۰ دقیقه و از ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه بامداد روز دوشنبه به وقت محلی (۱۹ و ۴۵ دقیقه یکشنبه به وقت جهانی) هشت موشک سطح به سطح در پاسخ به هشت موشک شلیک شده کره شمالی پرتاب کردند.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی گفت: موشک‌های شلیک شده کره جنوبی از نمونه‌های موسوم به سامانه‌های موشک تاکتیکی ارتش (ATACMS) بوده است.

فرماندهی آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام گفت: این پرتاب‌ها شامل یک موشک ارتش آمریکا و هفت موشک کره جنوبی بود.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از ارتش این کشور نوشت: این اقدام‏‏ نمایش توان و آمادگی برای اجرای حملات نقطه زن علیه منبع شلیک موشک‌های کره شمالی یا مراکز فرماندهی و پشتیبانی این کشور است.

یون سوک یئول، رئیس جمهور کره جنوبی که ماه گذشته میلادی قوه اجرایی را در دست گرفت، وعده داده موضع تندتری علیه کره شمالی اتخاذ کند. او همچنین در نشستی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سئول در ماه مه میلادی توافق کرد رزمایش‌های نظامی مشترک و بازدارنده ترکیبی دو کشور در برابر کره شمالی را ارتقا دهد.

موشک‌های کوتاه برد بالستیک پرتابی کره شمالی در روز یکشنبه احتمالا بزرگترین پرتاب آزمایشی این کشور از نظر تعداد بوده و یک روز بعد از آن صورت گرفت که کره جنوبی و آمریکا به رزمایش مشترک نظامی خود پایان دادند. در این رزمایش، نخستین بار در ۴ سال گذشته یک ناو هواپیمابر آمریکایی مشارکت داشت.

این رزمایش در حالی برگزار شد که مقامات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بارها هشدار داده‌اند که کره شمالی به زودی اولین آزمایش هسته‌ای خود را از سال ۲۰۱۷ انجام خواهد داد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۱/۳/۱۶

اخبار مرتبط