خطرناك‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید

عکس خبري -خطرناک‌ترين ميوه‌هاي جهان را بشناسيد

بسیاری از میوه‌ها وجود دارند كه برای سلامتی ما سمی، مضر وحتی كشنده هستند.

به گزارش نما، در حالی که برخی از این میوه‌ها ممکن است جذاب به نظر برسندو ظاهر فریبنده شان وسوسه تان کند، اما می‌تواند سلامت تان را به خطر اندازد.
ممکن است نام برخی از آن‌ها را شنیده باشید و ندانید که عوارض جانبی شدیدی دارند ، که به ده مورد از این میوه ها اشاره شده است :

۱) میوه ستاره‌ای زرد : میوه ستاره‌ای میوه‌ای شیرین و ترش با پوست خوراکی و عناصر غذایی است. این میوه کم کالری، فیبر بالا و سرشار از ویتامین C است. اما اگر مشکلات کلیوی دارید، بهتراست در خوردن این میوه تجدید نظر کنید. میوه ستاره زرد حاوی مقادیر زیادی اگزالات است که آن را برای افراد مبتلا به مشکلات کلیوی خطرناک می‌کند. زیاده روی در خوردن آن می‌تواند باعث آسیب کلیه، تشنج و حتی مرگ شود.

۲) نوعی سنجد : میوه‌های سنجد روی بوته‌های کوچک رشد می‌کنند و در صورت رسیدن کامل قابل خوردن هستند. به سه نوع سیاه، آبی و قرمز تقسیم می‌شود. با این حال، این گیاه در صورت نارس بودن سمی است. خوردن پوست، برگ ها، ریشه و میوه هایش باعث تهوع و ایجاد معده درد شدید می‌شود.

۳) نوعی ریواس : از پوست این گیاه در دسرهای محبوبی مانند پای ریواس و توت فرنگی استفاده می‌شود. با این حال، برگ‌ها دارای اسید اگزالیک بالایی هستند که می‌تواند باعث مشکلات کلیوی شود. مصرف تعداد زیادی از این برگ‌ها می‌تواند باعث انواع مشکلات سلامتی مانند معده درد، مشکلات شدید تنفسی، حالت تهوع و در نهایت مرگ شود.

۴) منچینیل : این درخت ممکن است شبیه درخت سیب باشد، اما میوه‌ها و برگ‌های آن، سمی کشنده تولید می‌کنند که می‌تواند باعث درد و رنج زیادی شود. درخت مانچینیل در فلوریدا، مکزیک و شمال آمریکای جنوبی قرار دارد. این میوه‌های سبز یا زرد مایل به سبز شبیه سیب‌های معمولی هستند.

۵) توت خولان دریایی : اگر زمانی به این درخت نزدیک شدید، لطفا مراقب اجزای سمی آن باشید. در حالی که هیچ گزارشی از مرگ و میر گزارش نشده است، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که مردم از خوردن میوه این درخت به شدت رنج کشیده اند.

توت‌های نارنجی رنگ، این گیاه ممکن است جذاب به نظر برسند، اما بسیار سمی ست و تحت هیچ شرایطی نباید خورده شود. گیاه خولان در کانادا، شرق آسیا و در مناطق معتدل و نیمه گرمسیری نیمکره شمالی یافت می‌شود. زمانی که این گیاه خورده شود، می‌تواند باعث اختلال التهابی سیستم عصبی محیطی شود؛ بنابراین بهتر است تا حد امکان از این گیاه و انواع توت‌های آن پرهیز کنید.

۶) توت زمستانه : این گونه درختچه‌ای ممکن است برای غذای حیات وحش مفید باشد، اما برای انسان بسیار سمی در نظر گرفته می‌شود. این میوه قرمز روشن توسط پستانداران کوچک و بیش از ۴۸ گونه پرنده خورده می‌شود. شما عمدتاً این گیاه را در مناطق تالاب مشاهده خواهید کرد، اما می‌توان آن را در علفزارها نیز یافت.اگر سعی کنید یکی از این توت‌ها را بخورید، عواقب سلامتی زیادی خواهید داشت. خوردن دانه ها، برگ‌ها و پوست این گیاه باعث تهوع و افت فشار خون می‌شود.

۷) هلو : اگر از طرفداران هلو هستید، ترجیحاً آن را به صورت ارگانیک یا کنسرو شده خریداری کنید. بیش از شصت آفت کش روی هلو یافت شده است. دانه این میوه
حاوی ترکیبی به نام آمیگدالین هستند. این ترکیب در هنگام بلع به هیدروژن سیانید تجزیه می‌شود که یک سم است.

۸) پوک بری : این توت‌های بنفش سیاه که در ایالت‌های مختلف آمریکا مانند مین و فلوریدا رشد می‌کنند، در بین پرندگان محبوب هستند. از طرف دیگر انسان‌ها باید مراقب این میوه‌ها باشند. پوک بری‌ها در خوشه‌های انگور مانند روی گیاهان چند ساله بلند یافت می‌شوند. این گیاه صاف است که می‌تواند تا هشت فوت رشد کند.اما اگر سعی کنید این میوه شبیه انگور را بخورید، دچار مشکلات جدی سلامتی خواهید شد. خوردن چندین توت می‌تواند باعث درد، حالت تهوع، استفراغ و اسهال خونی شود. حتی دانه‌ها بسیار سمی هستند و می‌توانند بر سیستم عصبی تأثیر بگذارند. برخی از بزرگسالان ریشه آن‌ها را خورده اند و آن‌ها را با گیاهان دارویی اشتباه گرفته اند.

۹) جاتروفا : شما می‌توانید این درختان را در تمام نقاط جهان با آب و هوای گرمسیری یا نیمه گرمسیری پیدا کنید. متاسفانه موارد زیادی از مسمومیت کودکان با این میوه در مناطق مختلف هند گزارش شده است. این موارد به دلیل دانه‌های فوق العاده خطرناک موجود در این توت‌های شیرین و زرد است. دانه جاتروفا می‌تواند باعث استفراغ، اسهال و آسیب کلیه شود. آن‌ها با سم ریسین پر شده اند.علاوه بر استفراغ و اسهال، افسردگی و فروپاشی گردش خون نیز گزارش شده است؛ بنابراین اگرچه این توت ممکن است جذاب به نظر برسد، اما خطرناک است و باید به طور جدی از آن اجتناب کرد.

۱۰) کدوی صحرایی : این گیاه یکی از گیاهانی است که در صحرای صحرا می‌روید. می‌تواند با نام‌های دیگری مانند کدو وحشی یا خیار تلخ باشد. کدوی صحرایی که شبیه تاک هندوانه است، میوه‌های کوچک و سفت با طعم ترش می‌دهد. آن‌ها کروی شکل و پنج تا ده سانتی متر قطر دارند. آن‌ها برای خوردن بیش از حد سمی در نظر گرفته می‌شوند.دانه‌ها خاکستری و پنج میلی متر طول و سه میلی متر عرض دارند. خوراکی هستند، اما طعم تلخ مشابهی نیز دارند. به طور کامل خورده می‌شوند یا به عنوان دانه روغنی استفاده می‌شوند. از گیاه کدوی بیابانی و اجزای آن برای تهیه دارو و تولید سوخت زیستی استفاده می‌شود.

این میوه‌های جذاب و متنوع ممکن است خوشمزه به نظر برسند. اما وجه اشتراک آن‌ها عناصر سمی آنهاست. پس هنگام سفر به خارج از کشورتان از این میوه‌های وحشی دوری کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۱/۳/۱۶

اخبار مرتبط