نگرانی زلنسكی از ترور شدن توسط متحدان غربی

عکس خبري -نگراني زلنسکي از ترور شدن توسط متحدان غربي

معاون سابق پارلمان اوكراین می‌گوید رئیس جمهور این كشور نگران است كه توسط سرویس‌های مخفی غربی یا حتی فرماندهان نیروهای مسلح اوكراینی به قتل برسد.

به گزارش نما، در حالی که «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین پیشتر مدعی شده بود نیروهای روسیه به دنبال ترور وی هستند، اما اکنون گفته می‌شود خطر قتل او توسط متحدان غربی بیشتر است.

«ایلیا کیوا» معاون سابق پارلمان اوکراین می‌گوید زلنسکی از کشته شدن توسط سرویس‌های مخفی غرب یا حتی فرماندهان نیروهای مسلح اوکراینی بسیار هراس دارد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کیوا طی پستی در صفحات اجتماعی خود نوشت، به همین دلیل است که زلنسکی، تیم امنیتی خود را تقویت کرده است.
وی در این‌باره توضیح داد: «زلنسکی دیروز دستور تقویت امنیت شخصی خود را از ترس ترور شدن توسط ارتش اوکراین صادر کرد. فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین از رهبری ناکارآمد عملیات نظامی توسط زلنسکی که دستورات وی منجر به تلفات پرسنل و شکست نیروهای اوکراینی در میدان نبرد می‌شود، ناراضی است».

بر اساس این گزارش، سیاستمدار سابق اوکراینی ادامه داد: «زلنسکی همچنین از کشته‌شدن توسط سرویس‌های ویژه کشورهای متحد [اوکراین] که شروع به صحبت در مورد شکست و از دست دادن اوکراین کردند، می‌ترسد».

کیوا همچنین افزود: «کشورهای غربی به این نتیجه رسیدند که پایان دادن به رویارویی مسلحانه در خاک جمهوری شوروی سابق به نفع آنهاست و حذف فیزیکی زلنسکی سریع‌ترین وسیله برای چنین تحولی خواهد بود».

زلنسکی در اوایل جنگ بین اوکراین و روسیه ادعا کرده بود: «بر اساس اطلاعات می‌گویم که من هدف شماره ۱ روسیه و خانواده‌ام هدف شماره ۲ آنهاست».

روزنامه تایمز لندن نیز چندی پیش مدعی شد که رئیس جمهور اوکراین تا کنون از سه طرح ترور توسط عوامل روسی و چچنی جان سالم به در برده است.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۳/۱۶

اخبار مرتبط