كثیف ترین و آلوده ترین وسیله در مطب پزشكان چیست؟

عکس خبري -کثيف ترين و آلوده ترين وسيله در مطب پزشکان چيست؟

در مطب پزشكان بیمارستان به علت رفت و آمد بیماران مختلف میكروب های زیادی وجود دارد اما یك وسیله در آنجا ركورد میكروب های توالت فرنگی را شكسته است.

به گزارش نما، کثیف ترین وسایل در مطب پزشکان معمولا آن چیزی نیست که شما بهش فکر میکنید در این بخش آن را به شما معرفی خواهیم کرد و میگوییم که چگونه میتوانید از آن جلوگیری کنید:

ملاقات با پزشک باید به ما کمک کند تا سرما خوردگی های معمول را از بین ببریم و یا از مسائل و مشکلات سلامتی جلوگیری شود و به طور کلی ما را خوب نگه دارد.

اما فراتر از آن،سرفه کردن و عطسه کردن افراد بیمار در اتاق انتظار است که جرم ها را در آنجا انباشته میکند و شما هیچ وقت نمیدانستید.

وسایل آلوده پزشکان در مطب و بیمارستان

در واقع تحقیقات اخیر نشان میدهد که بیشترین جرم ها معمولا بر روی قلم کلیپ بورد است که برای امضاء پرونده ها استفاده میشود.محققان چند مورد معمول را در ۳ مطب آزمایش کرده اند تا ببینند میکروبی ترین سطح کدام است؛

آنها ۱۲ آزمایش را در ۴ سطح انجام داده اند و متوجه شده اند که بیشتر آنها توسط بیماران و پزشکان در مطب ایجاد شده است. نتایج جالب و قابل توجه ای بود. قلم کلیپ بورد بیش از ۴۶ هزار میکروب تقریبا برابر با یک توالت فرنگی داشت.

تجزیه و تحلیل در چندین مطب عمومی پزشکان نشان داد که، میکروب ها بر روی قلم کلیپ بورد به شکل تقریبا ۸ میلیون کلنی، در هر اینچ مربع زنده هستند.
این نتیجه نشان میدهد که باکتری ها میتوانند به سادگی تکثیر شوند و به سرعت باکتری های دیگری از هم نوع و مشابه خود به وجود آورند.

صفحه کلید پزشکان، در رنک دوم از کثیف ترین وسایل پس از صندلی و دستگیره در اتاق انتظار قرار گرفته است.همه آنها حتی باز هم بیشتر از صندلی توالت باکتری و میکروب دارند.

منبع:ایسکانیوز

۱۴۰۱/۳/۱۷

اخبار مرتبط