اعتراف پمپئو به نقش خود در ترور سردار سلیمانی

سخنان قاتل شهید سلیمانی در مصاحبت قاتلان خاشقچی

عکس خبري -سخنان قاتل شهيد سليماني در مصاحبت قاتلان خاشقچي

روز گذشته مایك پمپئو وزیر سابق امور خارجه آمریكا در مصاحبه با شبكه خبری العربیه تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری این كشور برای ترور سردار سپهید شهید قاسم سلیمانی را "شجاعانه" توصیف و اعتراف كرد كه او نیز در این تصمیم نقش داشته است.

روز گذشته مایک پمپئو وزیر سابق امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری العربیه تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور برای ترور سردار سپهید شهید قاسم سلیمانی را "شجاعانه" توصیف و اعتراف کرد که او نیز در این تصمیم نقش داشته است.
این دیپلمات آمریکایی در بخشی از مصاحبه درباره ترور سردار سلیمانی و حمایت وی از طرح ترور می گوید: "خیلی‌ها به ما می‌گفتند که اگر از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شوید، جنگ روی می‌دهد، هشدار‌های زیادی هم وجود داشت که اگر آمریکا سفارتش را از تل‌آویو به قدس منتقل کند، جنگ روی خواهد داد. هشداری وجود داشت که اگر به ژنرال سلیمانی حمله کنید جنگی رخ خواهد داد. ما از بین این‌ها یک یا دو کار را انجام ندادیم. ما هر سه کار را انجام دادیم و هیچ جنگی روی نداد."
این سخنان با واکنش بسیاری از مردم در فضای مجازی مواجه شد کاربران فضای مجازی در واکنش به اظهارات پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی و ترس او از انتقام توییت‌هایی را منتشر کردند.این کاربران یادآور شدند که وضعیت فعلی پمپئو ترسیم ضرب المثل ترس از خود مرگ بدتر است، می‌باشد.
همچنین عاقبت زندگی در سوراخ موش زیر سایه ترس سرنوشت افرادی مثل پمپئو خواهد بود که از ترس انتقام رنگ آرامش را نمی‌بینند.
همچنین زینب سلیمانی در توییتی خطاب به پمپئو نوشت:
پمپئو در تلویزیون عربستان درباره ایران ناله می‌کند. خانه پلاتر‌های ۱۱ سپتامبر.
جیک سالیوان گفت القاعده "در سوریه طرف ماست"، اما سلیمانی تروریست‌ها را سرکوب کرد.
عادل عبدالمهدی از عراق گفت که او و پدرم قرار بود صبح آن روز برای بررسی تنش‌زدایی منطقه با هم ملاقات کنند.
در ترس زندگی کن دروغگو.

سخنان پمپئو در حالی مطرح می شود که در سال گذشته 140 هزار نظامی آمریکا از پایگاه های نظامی آمریکا در افغانستان گریختند پایگاهی که به گفته ی خود مقامات آمریکایی ساخت آن چیزی حدود 20 سال زمان برده است و ۲ تریلیون دلار برای تاسیس آن هزینه شده است، تجهیزاتی که آمریکایی ها انها را رها کرده و فرار را بر قرار ترجیح دادند. آیا این از نگاه مقامات آمریکایی پیروزی است؟ نمونه ی همین شکست را در عراق هم شاهد بودیم، آمریکایی ها برای حضور در عراق هزینه های هنگفتی کرده بودند و برای حضور 150 هزار آمریکایی در آنجا برنامه داشتند اما امروز تنها ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در چند پایگاه محدود حضور دارند.
از سوی دیگر نباید عملیات عین الاسد را با 12 موشک دقیق نقطه زن فراموش کرد. عملیاتی که میزان کشته ها و خسارات آمریکا در آن باید تا 100 سال سری بماند و منتشر نشود.
همچنین بر طبق شواهد منتشرشده در رسانه‌های آمریکایی ، هراس انتقام لحظه‌ای پامپئو را رها نکرده است. پامپئو سال گذشته، ساعاتی بعد از برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی به صراحت خواستار حفاظت جان خودش و دونالد ترامپ شده بود.
او ۱۴ دی‌ماه سال گذشته در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت: "این را دیدیدم که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعا و عمیقا بی سابقه است و تیم رهبری سیاسی (جو بایدن) واقعا (برای حفاظ از ترامپ و من) مسئولیت دارد".
بعد از آن پایگاه «واشنگتن‌اگزماینر» گزارش داد دولت فدرال آمریکا به طور تقریبی ماهاانه دو میلیون و صد و هفتاد و پنج هزار دلار برای حفاظت از پامپئو و دیگر مقام‌های دخیل در ترور سردار سلیمانی هزینه می‌کند
این در حالی است که هنوز انتقام خون حاج قاسم هنوز گرفته نشده است و بنا به گفته ی امام خامنه ای شهید سلیمانی از حاج قاسم سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر است. پمپئو و یارانش منتظر روزی باشند که این انتقام نه فقط به دست ملت ایران بلکه توسط همه آزادیخواهان در سراسر جهان گرفته شود.
«انّهم یكیدون كیدا و اكید كیدا»؛ آن‌ها مكر می‌ورزند، اما مكر الهی بر مكر آن‌ها قطعاً غالب خواهد شد. طارق 15.

۱۴۰۱/۳/۲۸

اخبار مرتبط