حمله احتمالی نیروهای بلاروس به منطقه «لویو»

عکس خبري -حمله احتمالي نيروهاي بلاروس به منطقه «لويو»

یك مقام محلی اوكراینی مدعی شد این كشور شاهد استقرار نظامی بزرگ در مرز خود با بلاروس از جمله موشك‌ها و تهدیدات هوایی است.

به گزارش نما، «آندری هودیک» معاون اول اداره نظامی منطقه‌ای «لویو» در غرب اوکراین سه‌شنبه (۲۸ ژوئن) در یک نشست توجیهی در مرکز رسانه اوکراین مدعی شد «منطقه لویو برای تهاجم احتمالی نیروهای بلاروس آماده می‌شود و اقدامات دفاعی لازم را انجام می‌دهد».

وی افزود: وظایف ما بسیار ساده است، اما نیاز به کار پر زحمت دارد. اول از همه، هماهنگی همه نیروها و ابزارها، اعم از بلوک مجری قانون و ارتش برای هماهنگ کردن برنامه‌ها برای دفع تجاوز از بلاروس است، همچنین ایجاد تعامل با مناطق همسایه، به ویژه با منطقه «وُلین» از نظر اقدامات هماهنگ است.

این مقام محلی اوکراینی در ادامه گفت: شبکه‌های دفاعی و مهندسی اضافی در منطقه لویو در حال تجهیز هستند، اما باید برای تقویت حملات موشکی و هوایی از شمال آماده باشید.

پیش‌تر همچنین خبرگزاری اوکراین گزارش داده بود ژنرال «سرهی کریوونوس» معاون سابق دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین سه‌شنبه (۲۸ ژوئن) مدعی شد که «خطر بزرگ استفاده مجدد از خاک بلاروس برای حمله به اوکراین وجود دارد».
به گزارش رسانه‌های اوکراینی، ستاد کل ارتش این کشور یک روز قبل از آن اعلام کرد که انتظار می‌رود حملات هوایی و موشکی از خاک بلاروس ادامه یابد. همچنین وزارت کشور اوکراین احتمال حمله بلاروس را مورد ارزیابی قرار داد.

ادعاها درباره استقرار نظامی بزرگ در مرز اوکراین با بلاروس در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه (۲۹ ژوئن) از افزایش نیروهای ناتو در اروپا توسط آمریکا خبر داد و مدعی شد که این ائتلاف امروز بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است. او در اجلاس سران ناتو که در مادرید در حال برگزاری است، افزود: ناتو در همه جهات در همه حوزه‌ها - زمین، هوا و دریا - تقویت خواهد شد.

پیش از او، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در سخنرانی در نشست سران ناتو در شهر مادرید با لفاظی علیه روسیه این کشور را «چشمگیرترین و مستقیم‌ترین تهدید» علیه امنیت ناتو توصیف کرد. دبیرکل ناتو پیش از این سخنرانی در جمع خبرنگاران گفته بود نیروهای نظامی واکنش ناتو از ۴۰ هزار به ۳۰۰ هزار نیرو افزایش خواهد یافت.

پیش‌تر، یکی از اعضای فرانسوی پارلمان اروپا گفت که ناتو بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است، زیرا اتحادیه اروپا را به سمت رویارویی با روسیه و چین سوق می‌دهد و به دنبال تخریب «منطقه حائل» با مجبور کردن کشورهای بی‌طرف به جهت‌گیری در این رویارویی است.

«هروه جووین» عضو کمیته فرعی امنیت و دفاع پارلمان اروپا گفت: «به لطف پروپاگاندای گسترده ناتو، مشخص شده که سازمانی که زمانی از سوی [رئیس‌جمهور فرانسه] امانوئل ماکرون به عنوان مرده مغزی توصیف شد، در حال تبدیل شدن از یک اتحاد فرا آتلانتیک به یک ساختار جهانی است.» گفتنی است که روسیه بارها درباره توسعه طلبی ناتو در اروپا به ویژه نزدیک مرزهای خود به آمریکا و متحدانش هشدار داده است.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۴/۸

اخبار مرتبط