حاصل صبر نظام جمهوری اسلامی

محمدكاظم انبارلویی

۱-  رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم اصفهان فرمودند:« غرب با منطق دموکراسی لیبرال سه قرن است دنیا را غارت می کند. رونق و پیشرفت جمهوری اسلامی منطق دموکراسی لیبرال غربی ها را باطل کرده است.غرب از پیشرفت ایران اسلامی ناراحت و عصبانی است و با همه قدرت به میدان آمده است اما هیچ غلطی نمی تواند بکند.»

جنگ تصویر و جنگ روایت راهبرد اصلی مقابله غرب با ایران اسلامی است. این جنگ نشاط، آرامش، ثبات،‌ پیشرفت،‌ رونق، ثروت، رفاه، امنیت، عدالت، عزت و عظمت ایرانیان را نشانه گرفته است. نفوذی ها،‌ نوکران غرب و پیاده نظام آمریکا در داخل و خارج با ترویج خشونت، ترور، هرزگی،‌تحریم و توهین و ... غرب را در این نبرد رسوا در جنگ تصویر و جنگ روایت ها همراهی می کنند.

۲- ما در وسط معرکه یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای قرار داریم.تمام استعداد رسانه‌های غرب در خدمت این جنگ نابرابر هستند. ما در وسط معرکه غوغای جنگ تصویر، جنگ روایت‌ها و جنگ اراده‌ها قرار گرفته‌ایم.

جنگ تصویر چیست؟ از کجا شروع می شود؟ چی تولید می‌کند ؟ چگونه مصرف می‌شود؟

جنگ تصویر، وارونه‌گویی واقعیت‌ها ، جعل روایت و بردن آن به فضای مجازی به منظور مدیریت ذهن مخاطب است .

یک تیم سه نفره متشکل از یک فیلمبردار، یک کارگردان و سناریست؛ یک یا چند هنرپیشه کار را از فرمان کارگردان که می‌گوید؛ صدا ، دوربین و حرکت شروع می‌کند.

سناریو، نمایش خشم ونفرت و کینه مردم نسبت به نظام ، انقلاب و اسلام است. این تیم سه نفره را حداقل ۵ تا ۱۰ جوان قوی هیکل حفاظت می‌کنند. فضای سیاه‌نمایی، تبهکاری ، خشونت و حتی قتل و جرح که پدید آمد کات می‌دهند و فیلم آن را بلافاصله برای رسانه‌های مقیم لندن ، واشنگتن و پاریس می‌فرستند.

پلیس و مردم هواخواه انقلاب که وارد صحنه می شوند بخش دیگری از سناریو عملیاتی می شود!

راه مقابله با جنگ تصویر در درجه اول، برخورد با آن آشوبگران و خشونت‌گرایان نیست.

راه مقابله از کارانداختن دوربین به عنوان ماشین جنگی تولید محتواست. اگر این کار صورت گیرد بساط معرکه‌گیری آنها جمع می شود. ازکارانداختن دوربین به مثابه از کار انداختن یک تیربارچی است که جلوی قربانی شدن شمار زیادی را می‌گیرد.

آن تیم‌های سه نفره که از آنها یاد شد طی دو سال اخیر در سفر به برخی از کشورهای اروپایی و منطقه‌ای آموزش ‌های لازم را چه به لحاظ فنی، امنیتی و چه به لحاظ تولید محتوا ، دیده‌اند.

برخی خبرنگاران و عکاسان روزنامه‌های اصلاح‌طلب در میان آنها نیز دیده می شوند.

خبرنگاران و عکاسان روزنامه های دهه ۷۰ و ۸۰ که به خارج پناهنده شدند و اکنون در BBC و رادیو آمریکا و سعودی اینترنشنال خدمت می‌کنند از پیش‌قراولان جنگ تصویر هستند. چند سال پیش BBC طی فراخوانی در داخل ایران، خبرنگار استخدام می کرد، شمار زیادی ثبت‌نام کردند سرویس‌های جاسوسی و امنیتی انگلیس و چند کشور اروپایی پس از شناسایی و راستی‌آزمایی، آنها را جذب آموزش و شبکه‌بندی کردند.اکنون شاهد تولیدات آنها در ارتش رسانه‌ای غرب هستیم.

۳- جنگ روایت‌ها: جنگ روایت‌ها چیست؟ قرار است چه چیزی روایت شود؟ ما دو روایت از انقلاب داریم.یکی روایت صادق از پیشرفت‌ها، خدمات به مردم به‌ویژه محرومین و مستضعفین ، مقاومت حیرت‌انگیز مردم در برابر شرارت آمریکا و غرب، توسعه روزافزون قدرت نرم و سخت ایران اسلامی در منطقه و جهان ، استطاعت نظام برای جنگ پیشدستانه و پیشگیرانه و بازدارنده، بسط و توسعه روابط خارجی و ... یکی هم روایت کاذب از انقلاب اسلامی که به دو بخش تقسیم می شود.

بخش اول: نشان دادن سیاهی و تباهی ، ظلم و فقر از گذشته به گونه‌ای که مردم احساس فقر، بی‌عدالتی و تبعیض و ظلم کنند.

بخش دوم : نشان دادن آینده مبهم ، تاریک و توام با بن‌بست و انسداد که مردم احساس یأس و ناامیدی و بی‌آیندگی کنند.

در جنگ روایت‌ها، دشمن حافظه تاریخی مخاطب را به گروگان می گیرد و با نشان دادن بن بست ، تولید خشم، نفرت و خشونت می کند. کسانی که در دام این روایت می‌افتند را به خیابان می آورد تا با تیم رسانه‌ای خود که در کف خیابان دارد ، جنگ روایت‌ها را تدارک کند. تیمی که متکفل جنگ روایت‌هاست با تیمی که متکفل جنگ تصویر است در یک پروسه رفت و برگشت، پروژه جنگ نرم جدید را عملیاتی می‌کنند.

۴- نود و سه درصد دستگیرشدگان آشوب‌های اخیر کسانی هستند که برای اولین بار دستگیر شدند. این گزاره نشان می‌دهد کسانی که در سه فتنه ۷۸، ۸۸ و ۹۸ به خیابان‌ها آمدند متوجه این حقیقت شده‌اند که آنها بازیچه یک فیلم سینمایی یا فیلم مستندی هستند که کتک را اینها باید بخورند و نفع آن را آمریکا و غربی‌ها ببرند.

همچنین این گزاره نشان می‌دهد غرب روی آنها حساب باز نکرده و رفته روی بازتولید یک سازمان آشوب با مختصات «سازمان یافتگی» ، «غیرمتمرکز» و «خشونت طلب» که بتوان با یک هوشمندی در رسانه و کف خیابان استعداد نرم و سخت خود را در «اجرا» و «برنامه» نشان دهد.

اکنون این سازمان طی ۵۰ روز گذشته زیر ضربات نیروهای امنیتی و انتظامی؛ خسته و ناامید، خود را به در و دیوار می‌زند . مردم آنها را شناسایی کرده‌اند و با آنها مقابله کرده اند.

راهبرد مردم و نظام برای مقابله با این پدیده ، پیروزی خون بر شمشیر بوده که تا اکنون جواب داده است این راهبرد یعنی فتح میدان بدون خونریزی . منطق حافظان امنیت این است کشته می شویم اما نمی کشیم. خون های به ناحق ریخته شهدای فتنه اخیر هم مردم را بیدارتر کرده است و هم توطئه دشمن را در کشته سازی خنثی کرده است.

۵- دشمن در جنگ روایت‌ها و جنگ تصویر شکست خورده است. دشمن در این جنگ توانسته ، فقط در ۱۰ درصد شهرهای ایران، های و هوی و ترقه‌بازی راه بیندازد. در آن ۱۰ درصد هم مردم با قدرت در برابر شرارت آنها ایستادند. دشمن به زودی در برابر اراده فولادین ملت ایران در جنگ اراده‌ها زانو خواهد زد. آثار این زانو زدن در پیام‌های پیدا و پنهان دشمن مثل روز روشن است. قرار است نظام تا زانوزدن دشمن مثل مردم بصیر و آگاه و شجاع ایران بایستد. نتیجه این ایستادگی عبور از یک پیچ و گردنه تاریخی است که اکنون دارد در تاریخ معاصر ثبت می شود.

۱۴۰۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط