واكنش جدید چین به بحران سوریه

واكنش روسیه به طرح بشار اسد درباره حل بحران سوریه، ابراز امیدواری چین برای موفقیت آمیز بودن نشست سه گانه فردا در ژنو و نامه های وزارت خارجه سوریه به شورای امنیت و دبیر كل سازمان ملل از مهمترین اخبار این كشور است

به گزارش نما به نقل از مهر و به نقل از پایگاه روسیا الیوم، "هانگ لی" سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: پکن امیدوار است، نشست سه گانه ای که با مشارکت روسیه، آمریکا و الابراهیمی روز جمعه در ژنو برگزار می شود در حل سیاسی بحران سوریه موثر باشد.

وی افزود: چین از همه تلاشها برای حل مشکل سوریه از راههای سیاسی، از ماموریت غیر جانبدارانه اخضر الابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه حمایت می کند.

هانگ لی بیان کرد: ما امیدواریم که طرفهای درگیر در بحران سوریه در راستای اجرای توافقات ژنو و دیگر توافقنامه ها حرکت کنند.

شایان ذکر است قرار است اخضر الابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز یازده ژانویه (فردا) با نمایندگان روسیه و آمریکا در ژنو دیدار کند.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای ابراز امیدواری کرد که طرح بشار اسد برای حل بحران سوریه مورد توجه قرار گیرد.

خبر دیگر از سوریه اینکه وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به رئیس دوره ای شورای امنیت و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل طرح بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای حل بحران را به اطلاع آنها رساند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: بشار اسد در سخنرانی ششم ژانویه ۲۰۱۳ طرح سیاسی برای حل بحران دو ساله سوریه ارائه داده که مبتنی بر منشور ملل متحد و قوانین بین المللی است.

در این بیانیه آمده است: برنامه سیاسی ارائه شده گفتگوی ملی فراگیر برای حل بحران را پیشنهاد داده است.

۱۳۹۱/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط