وزیر نفت جزو 10 چهره برتر جهان!

نشریه فوربس رستم قاسمی وزیر نفت را جزو ده چهره برتر جهان اعلام كرد.

به گزارش نما، عصر ایران نوشت: نشریه معتبر «فوربس» به تازگی فهرستی از تاثیرگذارترین مردان قدرتمند زمین در سال ۲۰۱۲ منتشر کرده است. «کارولین هوارد» نویسنده این مطلب، گفته این فهرست ۷۱ نفره را از بین 7 . 1 میلیارد نفر در جهان انتخاب کردن کار دشواری بوده است. برای انتخاب‌ نام‌هایی که در فهرست نهایی این نشریه قرار گرفته‌اند، قاره‌ها، صنایع و افراد بسیاری مورد بررسی دقیق قرارگرفته‌اند.

یکی از مواردی که در این فهرست به چشم می‌خورد طیف سنی متفاوت مردان حاضر در این لیست است. جوانترین فردی که در میان تاثیرگذارترین مردان جهان در سال ۲۰۱۲ قرار گرفته «مارک زوکربرگ» موسس شبکه اجتماعی فیسبوک است. او با ۲۸ سال سن عنوان جوانترین میلیاردر حاضر در این فهرست را نیز به خود اختصاص داده است. اما مسن‌ترین فردی که در این فهرست جایی برای خود دست و پا کرده «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود » پادشاه عربستان با ۸۸ سال سن است. این فهرست اما یک انتخاب جالب هم برای ایرانی‌ها دارد: رستم قاسمی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران.

سردار رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و رئیس دوره‌ای اوپک شناخته می‌شود. مهندس رستم قاسمی در کنار فارغ التحصیلی در رشته مهندسی عمران، یکی از فرماندهان مهندسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی و از جانبازان جنگ ایران و عراق نیز هست. رستم قاسمی در سال ۱۳۴۳ در شهر اسیر از توابع شهرستان لامرد استان فارس متولد شده است.

۱۳۹۱/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط