مسكو انفجارهای دانشگاه حلب را محكوم كرد

دولت مسكو با انتشار بیانیه‌ای حمله اخیر در حلب را كه به كشته شدن بیش از 80 تن منجر شد، به شدت محكوم كرد.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما کشتار غیرنظامیان را در سوریه به شدت محکوم می‌کنیم.

براساس این بیانیه، این حمله «وحشیانه» در حلب زمانی روی داد که زندگی عادی در بسیاری از مناطق این شهر در جریان بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: روشن است که این حمله اقدامی بی‌رحمانه بوده است و تروریست‌ها به خاطر این اقدامشان مجازات خواهند شد.

مسکو از تمامی جناح‌ها در سوریه خواست برای پایان یافتن خشونت‌ها در این کشور خاورمیانه اقدام کنند. دولت روسیه همچنین خواستار ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به ملت سوریه شد.

در حالی که آمار قربانیان انفجار دانشگاه حلب به 82 کشته و بیش 160 زخمی رسیده است، سفیر سوریه در سازمان ملل نیز ضمن محکوم کردن این اقدام آن را تروریستی و بزدلانه خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سوریه نیوز، منابع رسمی و پزشکی سوریه اعلام کردند: تعداد قربانیان انفجارهایی که در دانشگاه حلب رخ داد، به 82 کشته و بیش از 160 زخمی رسیده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از وحید العقاد، استاندار حلب اعلام کرد: در انفجار تروریستی که دانشجویان دانشگاه را در روز اول امتحانات هدف قرار داده بود، 82 تن کشته و 160 تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری سانا نیز ضمن تروریستی خواندن این اقدام آن را اقدامی از سوی گروه‌های مسلح و تروریستی مخالف دولت دانست.

این در حالی است که مخالفان نیز با پخش تصاویر اجساد قطعه‌قطعه شده قربانیان این انفجارها در پایگاه اجتماعی فیس بوک، اعلام کردند: این حادثه به دلیل حمله هوایی به حیاط دانشکده مهندسی حلب صورت گرفت و تعداد قربانیان آن 77 تن است و به دلیل شدت انفجارها تعداد زیادی از زخمی‌ها این انفجار اوضاع نامطلوبی دارند.

بنا به گفته گروه‌های مخالف، حمله اول در ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی اتفاق افتاد و حمله دوم پس از پنج دقیقه صورت گرفت و در پی این حمله تظاهراتی صورت گرفت که این تظاهرات به حمله هوایی سوم انجامید.

همچنین این منابع با اشاره به این که گروه‌های مسلح با پرتاب دو موشک سعی در سرنگون کردن هواپیمای جنگی عامل حمله داشتند اما موفق نشدند، تاکید کردند تعدادی از کشته‌شدگان و مجروحان کودک هستند.

حلب یکی از بزرگ‌ترین استان‌های سوریه است که از زمان آغاز درگیری‌ها در این کشور در 22 ماه گذشته شاهد درگیری‌های خشونت آمیز میان مخالفان مسلح و ارتش سوریه بوده است؛ به نحوی که بر اساس گزارش‌ها شمار زیادی از مناطق مسکونی، تجاری و باستانی این شهر در پی این حملات تخریب شده است.

در همین راستا، بشار الجعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل با اعلام این که دست‌کم 82 دانشجو در حمله تروریستی دیروز کشته شده‌اند، اعلام کرد: این اقدام یک اقدام تروریستی و جنایتکارانه است.

بشار الجعفری در نشست شورای امنیت که در خصوص بررسی مساله مبارزه با تروریسم برگزار شد، خاطرنشان کرد: گروهی ترسو با اقدامی بزدلانه دانشجویان دانشگاه حلب را در حالی که برای امتحانات نیمه‌سال آماده می‌شدند، هدف قرار دادند به نحوی که 82 دانشجو کشته و 162 دانشجوی دیگر زخمی شدند.

پایگاه خبری «سوریه الان» گزارش داد: جبهه النصرة، که یکی از شاخه‌های القاعده در سوریه محسوب می شود، مسئولیت انفجار روز سه‌شنبه در دانشگاه حلب را برعهده گرفت.

۱۳۹۱/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط