استیضاح شیخ‌الاسلامی در دستور كار مجلس

بررسی استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و گزارش رئیس دیوان محاسبات كشور در مورد تفریغ بودجه سال ۱۳۹۰ كل كشور در دستور كار این هفته مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

به‌ گزارش نما به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند و دستور کار نشست این هفته صحن علنی ابتدا ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در مورد طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی و سپس گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست (اعاده شده از شورای نگهبان) است .

همچنین گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در گروه هشت کشور در حال توسعه، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه حمایت خانواده (اعاده شده از شورای
نگهبان)، گزارش کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد رد طرح اصلاح ماده (۱۰۹) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی (یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۲۶/۶/۱۳۹۱ به تصویب رسیده است در اجرای ماده ۱۴۷ آیین‌نامه داخلی به تقاضای بیش از پانزده نفر از طراحان در دستور قرار گرفت)در دستور کار هفته اتی مجلس شورای اسلامی می باشد.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر (یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۲۱/۸/۱۳۹۱ به تصویب رسیده است)، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس مبنی بر رسیدگی به طرح آیین‌ دادرسی جرایم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی طبق اصل (۸۵) قانون اساسی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌ دیده در اثر حوادث غیرمترقبه و گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه ممنوعیت خلع ید و قلع و قمع ورزشگاه‌های و سایر تاسیسات و اماکن ورزشی تابع سازمان تربیت بدنی نیز در دستور کار بهارستانی ها خواهد بود.

همچنین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده ، گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع بین‌المللی انرژی ، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه تعیین حریم حفاظتی ـ امنیتی اماکن و تاسیسات کشور ،گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان ، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) درخصوص قاچاق و تخلفات گمرکی و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه از دیگر برنامه های قرار گرفته در دستور کار نمایندگان مجلس در هفته اتی است.

در هفته آتی مجلس همچنین سوال علی مطهری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل از وزیر جهادکشاورزی در دستور کار نشست این هفته صحن علنی خواهد بود.

بررسی استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در دستور جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۵/۱۱/۱۳۹۱ قرار دارد.

بر اساس این گزارش همچنین موارد ذیل در دستور هفته جاری قرار دارد:

۱- گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه هزینه کرد اعتبارات فرهنگی موضوع قانون بودجه سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ کل کشور.

۲- گزارش رئیس دیوان محاسبات کشور در مورد تفریغ بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور.

۳- گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور و شرکت‌های خودروساز

۴- گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی در مورد «فضای کسب و کار - شورای گفت‌وگو».

۱۳۹۱/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط