آيت الله سيد احمد خاتمي:

دشمن نخوابیده است؛ اصول‌گرایان سست نشوند

قطعاً دشمن برنامه دارد و نباید خوش‌خیال بود. دوستان اصول‌گرا سست و شل نشوند و كار را خاتمه‌یافته تلقی نكنند. عین دوره‌های اول كه با نشاط در صحنه بودند، در صحنه باشند.

IMG_8520.jpg آيت الله سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در گفتگويي تفصيلي تاكيد كرد: كساني که فكر می‌كنند خطر از سر انقلاب گذشته و می‌توان راحت و آسوده بود، سخت در اشتباهند. «مَنْ نَامَ لَمْ يُنَمْ عَنْه»، كسي كه بخوابد و فكر نكند كه دشمن خوابيده است، قطعاً دشمن برنامه دارد و نبايد خوش‌خيال بود. دوستان اصول‌گرا سست و شل نشوند و كار را خاتمه‌يافته تلقي نكنند. عين دوره‌هاي اول كه با نشاط در صحنه بودند، در صحنه باشند.
به گزارش نمانيوز فرازهايي از اين گفتگو چنين است:
• حوزه علميه نبايد بگذارد دشمن در عرصه فرهنگي، به نظام اسلامي ضربه بزند. اين با باوري كه امام نسبت به فقه و نگاهي كه به مسائل اسلامي داشتند، ممكن هست. بينش امام در باره مسائل فقهي و مسائل جهاني، زنده و تحول‌آفرين بود و من بر اين باورم بحمدالله مقام معظم رهبري هم عيناً همين راه را دنبال مي‌كنند.
• چرا اين واقعيت را انكار كنيم كه دنياي استكبار تمام تلاشش اين است كه بيداري اسلامي به نتيجه نرسد و در هر مرحله‌اي كه مي‌تواند متوقفش كند؟ چرا ما در مقابل تحرك دنياي استكبار آرام و ساكت باشيم و برنامه‌ريزي نداشته باشيم؟
• تقاضايي كه در اينجا از دوستان خودي دارم اين است كه اختلاف سليقه طبيعي است، منتهي اختلاف سليقه را به تفرقه نكشانند. دايره اصول‌گرايي را تنگ نگيريم. تنگ گرفتن دايره اصول‌گرايي ضد خط مقام معظم رهبري است. آقا بارها به صراحت سخن از سعه صدر داشتند. هيچ مشكلي نيست كه دو سليقه باشد، ولي دو سليقه‌اي كه در هدف يكي باشند. نگذاريم هدف دو تا بشود.
• آقا كه فرمود جذب حداكثري، شعار كه نبود، دستور بود. از ما خواستند جذب حداكثري داشته باشيم، البته در چهارچوب، هيچ‌كس نمي‌گويد چهارچوب‌ها را بشكنيد تا جذب حداكثري داشته باشيد.
• انتظار از همه گروه‌هاي اصول‌گرا اين است كه رشدشان را با اين نشان بدهند كه مي‌شود اختلاف سليقه داشت، مي‌شود رقابت كرد، مي‌شود رقابت جدي كرد و در اصول با همديگر برادر بود. بايد كاري كرد رقابت، رقابتي جدي باشد، منتهي رقابت اخلاقي. يعني خوبي خودشان را بگويند و توانمندي خودشان را بيان كنند و به مردم بگويند ما اين‌چنينيم.
جهت مشاهده متن مشروح اين گفتگو اينجا كليك كنيد

۱۳۹۰/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط