گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و كری درباره حل بحران سوریه

عکس خبري -گفت‌وگوي تلفني لاوروف و کري درباره حل بحران سوريه

وزرای امور خارجه آمریكا و روسیه روز چهارشنبه در جریان مذاكراتی تلفنی توافق كردند كه برای برطرف كردن اختلاف دو كشور در مورد حل بحران در سوریه تلاش كنند.

به گزارش نما،فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که "جان کری" وزیر خارجه جدید این کشور و "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در گفت‌وگویی تلفنی توافق نمودند که روی برطرف کردن اختلاف دو کشور در خصوص حل بحران سوریه کار کنند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که سرگئی لاوروف در جریان مذاکراتی تلفنی با همتای جدید آمریکایی خود برنامه تماس‌های آتی دوجانبه و همچنین برخی مسائل مهم بین المللی، از جمله اوضاع در سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

نولاند روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: وزرای خارجه آمریکا و روسیه توافق نمودند که روی برطرف کردن اختلافات دو کشور و همچنین روسیه و سایر اعضای جامعه بین الملل در رابطه با تغییرات سیاسی موجود در سوریه کار کنند.

به گفته وی، در جریان این گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه روسیه، همتای آمریکایی خود را در جریان دیدار اخیر خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با "معاذ الخطیب" رهبر مخالفان سوریه و همچنین "اخضر ابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه قرار داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: هر دو طرف در مورد ادامه حمایت از تلاش‌های ابراهیمی برای حل بحران سوریه اعلام آمادگی کرده و خواستار حفظ رایزنی‌های سه جانبه بین نمایندگان آمریکا، روسیه و سازمان ملل در این رابطه شدند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط