اذعان رسانه‌های خارجی به توانایی ایران

عکس خبري -اذعان رسانه‌هاي خارجي به توانايي ايران

برخی از رسانه‌های خارجی اذعان كرده‌اند كه ایران توانسته است به اطلاعات پهپاد فوق پیشرفته آركیو ۱۷۰ دست پیدا كند.

به گزارش نمابه نقل از فارس، پخش فیلم مستند شکست طبس از سیمای جمهوری اسلامی ایران، واکنش رسانه‌های بین‌المللی را در پی داشته که بعضا همراه با بهت و بعضا همراه با انکار بوده است.

بنابراین گزارش، «جان رید»، نویسنده مشهور فارین پالیسی در گزارشی اذعان کرده که ابتدا نسبت به واقعیت این ویدئو تردید داشته اما با دقت در ویدئوی مزبور به‌شدت از تردیدهایش کاسته شده است. وی دلایلی را نیز در این خصوص ارائه کرده که بسیار فنی هستند.

نویسنده این نشریه معتبر آمریکایی اذعان کرده که ایران به اطلاعاتی از پهپاد دست پیدا کرده است که آمریکایی‌ها می‌گفتند دست یافتن به آنها بسیار سخت است.

با این حال، سی‌ان‌ان به مستند مزبور با نگاه تردیدآمیز نگریسته و گفته است که نمی‌تواند صحت فیلم پخش شده را به‌طور مستقل تایید نماید. سی‌ان‌ان همچنین گفته است که نتوانسته از نظر کارشناسان پنتاگون در این خصوص مطلع شود.

راشاتودی نیز تصریح کرده است که ایران شواهدی ارائه کرده که نشان می‌دهند توانسته است اطلاعات آرکیو ۱۷۰ را رمزگشایی کند.

بزینس اینسایدر نیز به این نکته اشاره کرده که ایران در رمزگشایی آر کیو ۱۷۰ موفق عمل کرده است.

شایان ذکر است، بخشی از تصاویر ویژه هواپیمای پیشرفته و جاسوسی بدون سرنشین آمریکای که پس از تجاوز به خاک ایران با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی به زمین نشانده شده بود، شب گذشته از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

۱۳۹۱/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط