پاسخ تاجیكستان به یك كاندیدای ایرانی

وزارت امور خارجه تاجیكستان اظهارات آیت‌الله «سید محمد باقر خرازی» را كه اخیراً با اعلام نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری، از برنامه خود برای بازگرداندن تاجیكستان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان به ایران خبر داده بود، محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از فاطر نیوز، سایت تریبون مستضعفین روز ۱۵ بهمن‌ماه با انتشار سخنان آیت الله خرازی از قول وی نوشت که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده تمام سرزمین‌های جدا شده از ایران را بدون یک قطره خونریزی به کشور بر می‌گردانم!

وی همچنین افزوده بود: دلار را در عرض یک سال به هزار تومان خواهم رساند و در چندماه اول ریاست جمهوری تحریم‌ها را لغو خواهم کرد!

این سخنان با واکنش شدید جمهوری تاجیکستان همراه بود به طوری که سایت رسمی وزارت خارجه تاجیکستان طی بیانیه‌ای نوشت: همزمان با اعلان نامزدی به مسند رییس جمهوری اسلامی ایران آیت الله محمد باقری خرازی (طی) شرح برنامه پیش انتخاباتی‌شان ادعا کرده است که اگر رییس جمهوری این کشور شود، تاجیکستان، ارمنستان و آذربایجان به ایران بر می‌گردد…؛ اظهارات وی که از خانواده وزیر سابق خارجه ایران می‌باشد، باعث تعجب و تاسف دایره‌های (محافل) گوناگون فرهنگی، سیاسی و جمعیت تاجیکستان شده است.

در همین زمینه خبرگزاری اینترفکس روسیه نیز در تماسی با وزارت خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان واکنش رسمی این کشور‌ها به سخنان آیت الله خرازی را جویا شده است.

یک مقام وزارت خارجه ارمنستان به این خبرگزاری گفته است که سخنان آیت الله خرازی را جدی نمی‌گیرد و امیدوار است که روند انتخابات، وی را جدی‌‌تر کند.

عبدالله اف، معاون وزیر خارجه آذربایجان نیز در پاسخ به خبرگزاری اینترفکس روسیه گفته است که دولت باکو قصد ندارد در مقابل چنین اظهارات نامعقولی موضع بگیرد.

۱۳۹۱/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط