آسوشیتدپرس: نباید پیشرفت های چشمگیر ایران را دستكم گرفت

پیشرفت های علمی ایران صرفا تبلیغات و نمایش نیست. ایران از قدرت قابل توجهی در زمینه پیشرفت های علمی و نظامی برخوردار شده است.



پيشرفت هاي علمي ايران صرفا تبليغات و نمايش نيست. ايران از قدرت قابل توجهي در زمينه پيشرفت هاي علمي و نظامي برخوردار شده است.
خبرگزاري آسوشيتدپرس تحليل فوق را ضمن بررسي موفقيت هاي جديد ايران در حوزه هاي مختلف فني مورد تأكيد قرار داد. آسوشيتدپرس مي نويسد به رغم برخي بزرگ نمايي ها، نبايد توان علمي ايران را دست كم گرفت. آنها اخيرا از توليد هواپيماهاي بدون سرنشين، ارسال موجود زنده به فضا و ساخت تونل هواي فوق صوت خبر دادند. هر يك از اين رويدادها مي تواند به مثابه مشتي به تحريم هاي غرب به حساب آيد. پيام تهران اين است كه تحريم ها نمي تواند پيشرفت هاي فني و علمي ما را متوقف كند.

به نوشته آسوشيتدپرس، مقامات ايران تلاش كرده اند تحريم ها را به عنوان امتيازي غيرمستقيم كه باعث نوآوري و خودكفايي صنعتي شده به تصوير بكشند. بخشي از اهداف وسيع تر ايران آن است كه به عنوان قلب فناوري و استقلال سياسي جهان اسلام شناخته شود، موضوعي كه سال گذشته ميلادي و با برعهده گرفتن رياست جنبش غيرمتعهدها شكل پررنگ تري به خود گرفت.

به نوشته آسوشيتدپرس، تئودور كاراسيك كارشناس امنيتي موسسه «تحليل نظامي خاور نزديك و خليج» دبي، ناديده گرفتن دانش و فناوري رو به توسعه ايران را اشتباه دانست. ايران با ارسال ماهواره به مدار، برخي ويژگي هاي بنيادين تخصص هاي هوافضا را به نمايش گذاشته و برنامه موشكي قابل توجهي كه بتواند اسرائيل و پايگاه هاي آمريكا را در منطقه هدف قرار دهد فراهم كرده است.

خبرگزاري آمريكايي تصريح كرد: از رزمايش هاي اخير ايران در نزديكي تنگه هرمز، به عنوان شاهراه عبور يك پنجم از نفت خام مصرفي جهان، چنين بر مي آيد كه قدرت دريايي جمهوري اسلامي نيز ظاهرا رو به افزايش است. از سال 2011 تاكنون ناوهاي جنگي ايران 2بار به مديترانه اعزام شده اند و همين پيام آشكاري به اسرائيل است مبني بر اين كه نيروي نظامي ايران صرفا به مناطق اطراف محدود نمي شود.

كاراسيك گفت: آنچه كه ايران به عنوان پيشرفت و دستاورد به نمايش مي گذارد هر چند به منظور تغذيه افكار عمومي در رابطه با بومي بودن برنامه ايران و توانايي آن در حفاظت از كشور صورت مي گيرد، اما، اين صرفا يك نمايش نيست بلكه ايران از قدرت قابل توجه و چشمگيري برخوردار است.

۱۳۹۱/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط