هشدار فلاحیان درباره عواقب تحریم سویفت

عکس خبري -هشدار فلاحيان درباره عواقب تحريم سويفت

علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات به غر‌بی‌ها هشدار داد که ایران در پاسخ به بستن شبکه سویفت، از همه ابزارهای ممکن برای مقابله به مثل استفاده خواهد کرد. فلاحیان در واکنش به انسداد شبکه ارتباط بانکی بین‌المللی توسط اتحادیه اروپا در چارچوب تحریم‌های جدید کشورمان به خبرگزاری فارس گفت که «بستن سویفت بین‌الملل مانند بستن آبراه‌های بین‌المللی است.»

وی تصریح کرد: اگر آمریکا یا اروپا به خود اجازه می‌دهند برای تامین خواسته‌هایشان حقوق بین‌الملل را زیر پا بگذارند، ایران هم ممکن است هر جا که بتواند اقدام به مقابله به مثل کند. فلاحیان بر همین اساس به غربی‌ها هشدار داد که توان ایران در بستن تنگه هرمز را دست کم نگیرند.

وزیر اسبق اطلاعات به ريیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد چنانچه از تبلیغات جنگ‌طلبان جمهوری خواه می‌ترسد، به جناح صلح‌طلب جمهوری خواه مانند جریان «ران پل» هم توجه کند. فلاحیان همچنین به اوباما متذکر شد که «صلح‌طلبان در جامعه آمریکا بیشتر از صهیونیست‌ها و جمهوری خواهان جنگ‌طلب طرفدار دارند.»

پیش از این، در ماجرای تحریم فروش نفت ایران به برخی کشورهای اروپایی که در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا انجام شد، فلاحیان نخستین کسی بود که پیشنهاد این اقدام را در رسانه‌ها مطرح کرد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط