كفاشیان: حسابی روی تبانی لبنان باز نمی‌كنم

علی كفاشیان می گوید، ایران منتظر اثبات تبانی لبنان نمی‌ماند و باید با شایستگی به جام جهانی صعود كند.

رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نزدیک شدن به پایان مهلتی که دولت برای حضورش در فدراسیون داده بود، اظهار کرد: در هرصورت رفتن من منوط به انتخابات زودرس می شود و درباره این موضوع هم مجمع باید تصمیم گیری کند. در مجمع هم وزارت ورزش نماینده دارد و اگر خواستند مطلبی را عنوان کنند همانجا بگویند.

وی ادامه داد: شرایط فعلی ما در فوتبال بسیار حساس است و مجمع و هیات رئیسه فدراسیون هم تشخیص داده که الان مقطعی نیست که بخواهیم همه مسائل را به هم بریزیم. کارمان را می کنیم و اگر هم مهلت ما تمام شود صبر می کنیم تا مجمع تشکیل شود و مجمع تصمیم بگیرد که چه کاری باید انجام شود.

به گزارش ایسنا، طبق قانون، وزارت ورزش می تواند برای تمدید مهلت حضور کفاشیان در فدراسیون از دو ماه پیش از پایان مهلت برای این کار اقدام کند. کفاشیان در این رابطه به ایسنا گفت: اصلا این طور نیست که از دو ماه قبل نیاز باشد چنین کاری انجام شود، یک روز قبل هم اگر بخواهند می توانند این کار را انجام دهند.

کفاشیان همچنین درباره بحث تبانی در فوتبال لبنان و احتمال اثبات تبانی در تیم ملی این کشور گفت: من شخصا اعتقادم این است و به کادر فنی تیم ملی هم توصیه می کنم که در این فکر نباشند که یک تیم تبانی کند و ما بالا برویم. ما باید خودمان را قوی در زمین نشان دهیم. اگر لیاقت داشته باشیم و بتوانیم لبنان و قطر را ببریم و از این سه دیداری که باقی مانده نتایج خوبی بگیریم، به جام جهانی می‌رویم. اما اگر قرار باشد سه کشور به خاطر تبانی و اینجور مسائل حذف شوند، خوب نیست و من اعتقادی به این مسائل ندارم. با این حال اگر هم تبانی وجود داشته باشد باید سفت و سخت با آن برخورد شود.

وی افزود: ما برای رفتن به جام جهانی باید حرفمان را در زمین بزنیم. اگر همان نمایشی که مقابل لبنان داشتیم را در بازی های بعد هم انجام دهیم مطمئن باشید که به جام جهانی می رویم.

"فادی زوریقات" مامور رسیدگی به پرونده تبانی در فوتبال لبنان شده است. کفاشیان در پاسخ به این سوال که نمی خواهید از طریق زوریقات این پرونده را پیگیری کنید، گفت: من تا الان در این رابطه با او تماس نگرفته ام، اما شاید در روزهای آینده با زوریقات تماس بگیرم. هرچند این کار را جهت اطلاع خودم انجام می دهم و حسابی روی این موضوع باز نمی کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اتمام مدت زمان فعالیت آیت اللهی در فدراسیون گفت: ببینید، او کارمند وزارت ورزش است و هر جایی که وزارت بگوید خدمت می کند. آیت اللهی نایب رئیسی است که هر وقت من نباشم فعال است و اگر من باشم مشکلی نیست.

کفاشیان در ادامه گفت‌وگویش با ایسنا، درباره تصمیم IOC برای حذف کشتی از بازی های المپیک و رابطه آن با نداشتن کرسی های بین المللی برای ورزش ایران گفت: اینطور نیست. از 7-8 سال پیش و زمانی که من دبیر کل کمیته ملی المپیک بودم این بحث وجود داشت که کشتی از بازی های المپیک کنار رود. دوباره بعد از آن گفتند که شاید کشتی آزاد حذف شود و فقط فرنگی بماند. حالا مثل اینکه به این نتیجه رسیده اند که کشتی را کاملا حذف کنند. همانقدر که ما در مدال های کشتی ذی نفع هستیم، کشورهای دیگری مثل روسیه، ترکیه و آمریکا که سران کشتی دنیا هستند هم از ما ذی نفع تر و ذی حق تر هستند. به نظر من ما باید دفاع کنیم که کشتی در المپیک بماند، چراکه ورزش سنتی ماست و در میان مردم محبوبیت زیادی دارد. اما بیشتر از آن باید فکر دیگری بکنیم.

وی ادامه داد: ما باید آن رشته هایی که در المپیک هستند و ما هم طرفیت مدال آوری در آنها را داریم، قوی تر کنیم تا آنها بتوانند در المپیک به ما کمک کنند. مثلا دوومیدانی که امسال برای اولین بار در المپیک مدال آوری کرد، رشته ای است که ما در سال های گذشته بیش از 100 مدال در رقابت های مختلف در آن به دست آورده ایم. بنابراین باید روی رشته های پایه سرمایه گذاری کنیم.

کفاشیان گفت: با این حال داشتن کرسی های بین المللی همیشه به کمک هر کشوری آمده و ما هم اگر در این مجامع بین المللی فعال تر باشیم بیشتر می توانیم حق مان را بگیریم. امیدواریم که کشتی به المپیک برگردد اما بیشتر از آن باید به فکر سرمایه گذاری در رشته های دیگر باشیم.

۱۳۹۱/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط