پند امام‌خمینی به استاندار بعثی نجف

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی در آیین تودیع فرماندار دماوند، از روایت پند حضرت امام(ره) یاد كرد كه شدیداً به نخستین استاندار بعثی نجف برخورد و او را رنجاند.

حجت ‏الاسلام حسین توسلی در آیین تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید شهرستان دماوند که با حضور استاندار تهران، معاون سیاسی اجتماعی این استانداری و شماری از مسئولان استانی و محلی در فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: نجف در گذشته منطقه‏ای تحت تولیت نهاد فرمانداری بود.

به گزارش نمابه نقل از فارس، وی ادامه داد: اما بعد از چندی این منطقه با ارتقای سطح جغرافیایی به یک استان مستقل تبدیل شد و نخستین استاندار خود را شناخت.

توسلی اضافه کرد: این تغییر در دورانی روی داد که امام راحل(ره) در این استان اقامت داشتند و هنوز برخوردهای تند بعثی‏ها با روحانیان و حوزه علمیه آغاز نشده بود.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: نخستین استاندار نجف خدمت چند تن از علمای رسید و در ادامه به خدمت امام راحل(ره) مشرف شد.

وی ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ملاقات استاندار نجف با ایشان، فرمودند که «این امانت را امروز به دست شما سپرده‏ اند و خیلی زود شما آن را به دیگری تحویل می‏ دهید».

توسلی اضافه کرد: آن فرد از بعثی‏های بسیار تندرو بود؛ از این رو، فرمایشات حضرت امام(ره) برایش بسیار سنگین تمام شد.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی افزود: زمان چندانی نیز طول نکشید که آن مسئول از جایگاه خود منتقل شد و فردی دیگر به جای وی معارفه شد.

وی ادامه داد: مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و هدیه‏ای الهی از سوی خداوند متعال برای امر خدمت‏گزاری است.

توسلی اضافه کرد: آیین تودیع و معارفه نیز این حقیقت واضح را به یادها می‏آورد که مسئولیت‏ها امانتی در اختیار همه ماست.

۱۳۹۱/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط