سخنان سید احمد درباره اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای

مرحوم سید احمد خمینی گفتند: اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای، اطاعت از امام است. هركس منكر این معنا شود، مطمئن باشید در خط امام نیست و در خط آمریكاست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مرحوم سید احمد خمینی یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که چندی پیش پانزدهمین سالگرد رحلتش بود، رابطه‌ای صمیمی و مثال زدنی با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند و همواره بر نقش ایشان در هدایت دقیق و صحیح انقلاب اسلامی به عنوان جانشین وارسته امام راحل تاکید داشتند اما دشمنان انقلاب اسلامی به اهداف منافقانه خود برای برای غیرواقعی جلوه دادن این رابطه به هنگام حیات و بعد فوت آن مرحوم، تکاپوی فراوانی داشته‌اند.

مرحوم سید احمد خمینی در وصیت نامه‌اش خطاب به فرزندانش نوشته است: "به حسن و برادرانش این توصیه را می نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند.

این مرحوم سخنانی را در وصف رهبر معظم انقلاب به شرح زیر مطرح کرده است:

" امروز من و شما باید در همان خط حرکت کنیم. خالصا و مخلصا برای خدا و اسلام و نظام اسلامیمان از رهبر بزرگوارمان حضرت آیت الله خامنه‌ای حمایت کنیم و در راه او که راه امام عزیزمان است گام برداریم. امروز دنیا مترصد است که ببیند ما چگونه حرکت می‌کنیم. سرپیچی از ولایت، سقوط نظام را بدنبال دارد. امروز ولایت نقطه وحدت امت حزب الله است. نظام از ولایت جدا نیست چرا که بدون ولایت، نظام اسلامی نیست و بدون نظام، انقلاب نمی‌تواند راه خود را در جهان طی کند. اگر دو جریان انقلابی ما، دو جریانی که به اسلام و امام و ولی فقیه و نظام علاقمندند، دست در دست یکدیگر بگذارند بر تمامی ضدانقلاب داخل و خارج غلبه پیدا می‌کنند والا گروهی که روی کار می‌آید بخون هر دو جریان انقلابی تشسنه است و هر دو جریان را نابود می‌کند.

(7 اسفند 68)

ما امروز باید همه متحد باشیم، امروز باید در کنار نظاممان پشت سر رهبری قرار بگیریم. رهبر ما شاگرد امام است. رهبر ما از چهره‌های شناخته شده انقلاب که سالیان سال در زندان‌های رژیم سفاک پهلوی به سر برده. ازافرادی است که در طول انقلاب خدمات زیادی کرده و در جبهه‌های مستقیما جنگیده است. پس باید افتخار کنیم که چنین رهبری را داریم و همگی پشت سر او حرکت کنیم و …

(سال 69)

"هیچکس حق شکستن حریم رهبری را ندارد. حرمت رهبری نظام اسلامی، از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی ماست. همه باید به دستورات رهبری عمل کنند". (7 آذر 69)

"ما امروز موظف هستیم پشت سر مقام رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای حرکت کنیم. هر چه ایشان گفت گوش کنیم، اگر روزی حرکت ما با حرکت ولی نخواند، بدانید که نقص از ماست! اگر امروز اختلاف موجب شود که اقتدار ولی فقیه صدمه بخورد، گناه بزرگی مرتکب شده‌ایم. ما امروز اختلاف را از هیچکس نمی‌پذیریم. اگر روزی از پشت سر ولی فقیه کنار رویم و اگر ولی فقیه نفوذ کلمه‌اش کم شود، چه گناه بزرگی مرتکب خواهیم شد. تمام زحمات ملت عزیز، شهدا و امام از بین می‌رود. تمام سختی‌هایی که در طول مبارزه متحمل شدید همه اینها از بین می‌رود. ما باید سعی کنیم اتحادمان را حفظ کنیم و پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم".

(19 دی 69)

" قاطع‌تر پشت سر رهبری باشیم و نگذاریم رهبرمان احساس تنهایی کنند. همانطور که نگذاشتید امام احساس تنهایی کند. اطاعت از آیت‌الله خامنه‌ای، اطاعت از امام است. هر کس منکر این معنا شود، مطمئن باشید در خط امام نیست و هرکس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت الله خامنه‌ای است در خط آمریکاست! من بعد از رحلت امام، با خدا و امام عهد کرده‌ام که کوچکترین قدمی را علیه رهبری و برخلاف رهبری و حتی برخلاف میل رهبری برندارم و اگر شما مردم هم چنین پیمانی را تجدید کنید، مطمئن باشید که ما در تمام زمینه‌ها بر آمریکا پیروز می شویم.

(12 بهمن 69)

سید احمد خمینی، یادگار حضرت امام خمینی(ره) در 25 اسفند سال 1373 در اثر سکته قلبی در تهران درگذشت و در حرم مطهر امام خمینی(ره) به خاک سپرده شد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط