مردم با برخی رفتارها به گرانی دامن میزنند

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه‌ی اصفهان گفت: امروز مردم كشور در امتحان گرانی قرار گرفته‌اند كه امیدوارم این امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آیت‌الله «سیدیوسف طباطبایی‌نژاد» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به این‌که انسان‌ها در زمان‌های مختلف به طرق مختلف امتحان می‌شوند، اظهار کرد: امروز مردم کشور در آزمون گرانی قرار گرفته‌اند که امیدوارم این امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارند.

وی با بیان این‌که بخشی از وضع موجود به علت فشارهای آمریکا و کاستی‌های مسوولان دولتی است، افزود: بخش قابل ملاحظه‌ای نیز متوجه خود مردم است، چون متاسفانه این مردم هستند که به علت برخی رفتارها به افزایش گرانی دامن می‌زنند.

امام‌جمعه‌ی اصفهان با اشاره به این‌که به جرات می‌توان گفت کمبود برنج در کشور وجود ندارد، ادامه داد: این برخی محتکران هستند که وضع فعلی برنج را به وجود آورده‌اند و من به آن‌ها می‌گویم که پیامبر آن‌ها را با سه صفت ملعون، خائن و بند‌ه‌ بد خطاب کرده است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: اسلام در سه چیز خلاصه می‌شود عقاید، احکام و اخلاق که اگر خانواده‌ای بتواند این سه چیز را خوب بفهمد و به خوبی به فرزند خود منتقل کند توانسته فرزندی اسلامی تربیت کند.

وی با بیان این‌که انسان دو بعد حیوانی و انسانی دارد، افزود: انسان همان‌طور که به بهداشت جسمی خود اهمیت می‌دهد باید برای سلامت روح خود نیز ارزش قائل باشد و تربیت اسلامی می‌تواند یکی از راه‌کارهای اساسی سلامت روح انسان باشد.

خطیب‌جمعه‌ی اصفهان افزود: آموزش‌وپرورش، آموزش عالی و خانواده‌ها مهم‌ترین نقش را در تربیت انسان‌های لایق و اسلامی دارند که باید در این راه همواره تلاش خود را بیشتر کنند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به نقش زبان در بدن انسان افزود: زبان سخنگوی همه‌ی جوارح بدن است و همه‌ی قوای دیگر بدن را درک می‌کند.

وی با بیان این‌که در قرآن نیز خداوند زبان را بسیار مهم جلوه داده است، گفت: قرار دادن خلقت زبان در کنار خلقت کل انسان و آسمان‌ها و زمین نشان می‌دهد که زبان چقدر برای یک انسان اهمیت دارد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: زبان می‌تواند یک انسان را به رستگاری برساند و بالعکس به بدبختی بکشاند.

۱۳۹۱/۱۲/۴

اخبار مرتبط