نخست‌وزیر عراق به مقامات قضایی شكایت می‌كند

عکس خبري -  نخست‌وزير عراق به مقامات قضايي شکايت مي‌کند

نخست‌وزیر عراق امروز (شنبه) اعلام كرد: درخواستی را برای مجازات عاملان ایجاد اختلافات طایفه‌ای در عراق به مقامات قضایی تقدیم خواهد كرد.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از پایگاه خبری صدی البلد، نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق امروز (شنبه) در سخنانی در استان بصره اعلام کرد: انفجارهایی که اخیر صورت گرفت نشان‌دهنده تلاش گروهی برای ایجاد اختلافات طایفه‌ای است لذا باید عاملان این اقدامات مورد مجازات قرار گیرند.

وی افزود: من شخصا درخواستی را به مقامات قضایی برای مجازات عاملان چنین اقداماتی در عراق و نیز محکوم کردن همه کسانی که از گرایش‌های طایفه‌ای دم می‌زنند ارائه خواهم داد چرا که آنچه اخیرا در عراق رخ داد در حقیقت در پی چنین گرایش‌هایی صورت گرفت.

المالکی همچنین اتهاماتی را که میان سیاستمداران عراق رد و بدل می‌شود و هیاهوی رسانه‌ای را عامل به تعطیلی کشانده شدن روند سازندگی در کشورش دانسته و تاکید کرد این مساله اطمینان جهان به عراق را کاسته است.

نخست‌وزیر عراق در ادامه گفت: برخی از مسئولان عراق با ارسال نامه‌هایی به اتحادیه اروپا از این اتحادیه خواسته‌اند هیچ توافقنامه‌ای با عراق امضا نکند؛ باید بگویم این اقدامات غیرمسئولانه بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های عراق را به تاخیر انداخته است.

۱۳۹۱/۱۲/۵

اخبار مرتبط