كدام درمانگاه‌های خصوصی كشور در نوروز باز هستند؟

برای اولین بار در توافق‌نامه‌ای با نظام پزشكی مقرر شده است كه 25 درصد از مطب‌ها و درمانگا‌ه‌های خصوصی كشور در ایام نوروز 91 به مراجعان خدمات درمانی بدهند.

به نقل از وبدا ،معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در حاشیه بازدید از مراکز اورژانس شهرستان نیشابور افزود: تمام دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کشور وظیفه دارند دراجرای این طرح نظارت جدی داشته باشند.

دکتر جعفر میعادفر با اشاره به به اینکه اطلاع‌رسانی این طرح نیز وظیفه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی است، اظهار داشت: در ورودی و خروجی شهرهای کشور وضعیت مراکز درمانی و داروخانه‌ها به مسافران نوروزی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: بیش از هفت هزار نفر پرسنل در دو هزار پایگاه اورژانس همراه با سه هزار دستگاه آمبولانس، 30 دستگاه اتوبوس آمبولانسی و هفت فروند بالگرد از 25 اسفند تا 15 فروردین سال آینده در حال خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

دکتر میعادفر خاطرنشان کرد: 196 ایستگاه سلامت در ورودی و خروجی بعضی از شهرها نیز در حال ارائه خدمات درمانی سرپایی هستند که در صورت بروز مشکل بیماران به اورژانس انتقال داده می‌شوند.

وی با بیان این که تمامی اورژانس‌های بیمارستانی در سراسر کشور فعال هستند و خدمات فوریتی به بیماران ارائه می‌دهند، تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی به عمل آمده در تمام بیمارستان‌های کشور یک پزشک متخصص شیفت حضور دارد.

میعادفر با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل اورژانس کمبود نیروی انسانی است، اضافه کرد: نیروهای متخصص در 40 دانشگاه علوم پزشکی در حال تربیت هستند که امیدواریم تا سه سال آینده این مشکل نیز حل شود.

وی گفت: هم‌اکنون با جذب نیرو از سایر بخش‌های بهداشت و درمان این مشکل را تا حدودی کم کرده‌ایم. معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور، یادآور شد: آمبولانس‌های اورژانس در زمان‌های برف و یخبندان شدید با مشکل روبرو هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توزیع 300 دستگاه آمبولانس کمک‌دار بعد از خردادماه سال 91 این مشکل نیز مرتفع می‌شود.

وی وضعیت اورژانس نیشابور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: نظم و نظافت آمبولانس‌ها و اماکن استقرار آن‌ها نیز خوب بوده و مدیریت اورژانس این شهرستان از بسیاری از شهرهای کشور بهتر بوده است. وی درباره مشکلات نیشابور در حوزه اورژانس تصریح کرد: بزرگترین مشکل اورژانس فقط منبع مالی است که در صورت تأمین اعتبار، مشکل دیگری برای خرید آمبولانس و دیگر امکانات وجود ندارد. وی اضافه کرد: هم اکنون 160 پایگاه نوروزی نیز در استان خراسان رضوی فعال هستند.

۱۳۹۱/۱/۱

اخبار مرتبط