پشت پرده یك روز عزای عمومی برای چاوز

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تأكید بر اینكه اعلام یك روزی عزای عمومی برای فوت چاوز از سوی دولت یك حركت سیاسی بوده است، گفت: به‌طور حتم مرتبط دانستن مرگ چاوز با مسائل شرعی برخلاف اصول اعتقادی مردم و علما است.

به گزارش نما علا‌ءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اقدام روز گذشته احمدی‌نژاد در اعلام یک روزی عزای عمومی به‌علت مرگ چاوز رئیس جمهور کشور ونزوئلا، گفت: به‌طور حتم این اقدام بیشتر یک حرکت سیاسی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه اعلام یک روز عزای عمومی برای چاوز با حرکت‌های عقیدتی و مبتنی بر ارزش مرتبط نبوده است، افزود: نگاه مردم و علما به عزای عمومی یک حرکت عقیدتی و ارزشی و برای احترام به شخصیت‌ها است و برای مواردی مطرح می شود که در کشور تأثر ملی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ولی آنچه که درباره چاوز اتفاق افتاده است یک حرکت سیاسی از طرف هیأت دولت در عرصه سیاست خارجی است.

بروجردی در واکنش به اظهارات احمدی‌نژاد درباره مرتبط دانستن فوت چاوز با مسائل شرعی و دینی، تصریح کرد: به طور حتم استفاده از عناوینی مانند رجعت برای فردی مانند چاوز با مبانی اسلامی و عقیدتی مسلمانان هیچ سازگاری ندارد، از طرف دیگر طرح چنین موضوعاتی تنها موجب ایجاد مسئله جدیدی در جامعه و ایجاد تنش می شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با نادرست خواندن ادعای رئیس جمهور در مورد رجعت چاوز، یادآور شد: این اظهارات و اقدامات به هیچ وجه مورد تأیید مراجع، متفکران اسلامی و علمای ما نیست، همچنین این اظهارات به طور حتم بر خلاف اصول اعتقادی ملت ایران و دیدگاه‌ علما است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط