الهاشمی:به زودی همه را غافلگیر می‌كنم

معاون سابق فراری رئیس‌جمهور عراق با تاكید بر تحریم انتخابات آینده كشورش گفت كه به زودی با بازگشت به عراق همه را غافلگیر خواهد كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری «النخیل» نوشت: «طارق الهاشمی» معاون سابق فراری رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد که به زودی به عراق بازخواهد گشت.

وی در صفحه رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: جنبش «تجدید» در انتخابات آتی عراق شرکت نخواهد کرد زیرا در سایه روند سیاسی کنونی عراق که از مسیر خود منحرف شده، این انتخابات ارزشی ندارد و از یک سازوکار فعال برای ایجاد یک دموکراسی حقیقی به وسیله‌ای برای تحکیم و توقیت استبداد و پوششی بر فساد تبدیل شده است.

وی با فاسد خواندن دولت مالکی از وزرای فهرست العراقیة خواست که استعفا کنند و گفت: ابقای بیشتر شما در دولت، اصلاحات و تغییر در کشور را به تاخیر می‌اندازد و خروج شما به آن تسریع می‌بخشد.

هاشمی در پاسخ به سوال یک روزنامه کردی درباره زمان بازگشتش به کشور گفت: من زمان آن را پنهان کرده‌ام و این یک راز است. من همه را غافلگیر خواهم کرد و در زمان مناسب به عراق بازخواهم گشت و در نخستین فرصت این امر روی خواهد داد و به تاخیرش نخواهم انداخت.

وی در ادامه با انتقاد از موضع نوری مالکی در قبال سوریه، وی را بازیچه دست ایران خواند و مدعی شد که نخست‌وزیر عراق به ترانزیت نیروهای مسلح ایرانی و عراقی به سوریه اکتفا نکرده و اخیرا نیروهای ارتش عراق با نیروهای ارتش آزاد سوریه درگیر شده‌اند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط